Sembang2: Antara dua Zaman

By Kimi Jamai - July 31, 2012

Assalamualaikum..
Howsitgoing peeps? Harap2 hgpa sihat walaupunpenat walafiat lah yer.. tadi aku sempat singgah kat bazaar ramadhan kat tengah2 pekan Sungai Petani tu.. Tudiaaaaa! bapak meriah la seyhhh ( bajet key-el sebentar).. Manusia penuh n padat mcm Milo yg iklan sumbat dalam kereta tu! seyez aku cakap... Pastu dok usha2 kedai2 yg dok berniaga kat situ tetiba plak rasa nak tulis tentang salesman..




Ok, jom sambung sembang lagi.. U.P.H (untuk pengetahuan hgpa), aku pun pernah ja kerja sebagai salesman, so aku paham penderitaan yg dirasai seorang salesman..*ayat sadis...haha.. Dengan adanya pengalaman aku kerja sebagai salesman tu hidup aku terbahagi kepada dua zaman iaitu.. Zaman Belumjadisalesman dengan Zaman Lepasjadisalesman.. Beza dua2 zaman ni is that pandangan aku tntang Salesman dah berubah sikit.. Secara ringkasnya pandangan aku terhadap gambaq kat sebelah kanan ni xsama dalam2 dua2 zaman aku ni.


PANDANGAN AKU DALAM ZAMAN BELUMJADISALESMAN
*Apa yg aku tulis kat bawah ni ialah pendapat aku terhadap gambar tu dlam zaman belumjadisalesman aku..


Nak tanya ni, adakah tuankedai sorang ja dalam dunia ni yg satu geng dengan mamat botak kat dalam gambaq kat bawah ni?  Adakah tuankedai sorang ja yg rasa rimas bila ada salesman/saleswoman yg dok ikut  pungkoq tuankedai bila p beli barang?  Rasanya ramai lagi yg rasa cmtukan? Sebenaqnya bukan benci kat salesman tu or apa, tapi just xsuka bila ada mata yg memandang masa diri ini sedang membeli belah.. So, aku rasa sangat bersutuju (sutuju pon bolehhh) dengan apa yg si botak tu rasa... Go Botak Go!! ( over yg xda paedah!)






PANDANGAN AKU DALAM ZAMAN LEPASJADISALESMAN
*Apa yg aku tulis kat bawah ni ialah pendapat aku terhadap gambar tu dalam zaman lepasjadisalesman aku.. 


Kwan2 tgok gambaq kat bawah ni.. Alah mamat botak ni, dok wat panas plak.. Si salesman tu pun xsuka lah dok ikut pungkoq hg.. Dia terpaksa sebab mmg supervisor dia dok suruh buat cmtu.. pastu supervisor dia plak dok usha dari jauh tuu.. So trpaksala dia wat cmtu... Hg toksah la panas noh Botak... hehe.. kalau xsuka, cakap leklok kat mamat salesman tu.. Cakap leklok tau, jgn maki dia mcm pelanggan maki aku dulu... *nanges ujung penjuru bilik sat.... haha.. Ckap leklok la tau... :D




So, tulah sedikit perbezaan dalam diri aku lepas aku rasa pengalaman jadi salesman.. Moral yg aku dapat, Sometimes we need to put our kaki dalam kasut other people.. maksudnya cubalah p beli kasut yg org lain beli.. haha.. No3..maksudnya, kadang2 kita kena pikiaq pasai org len sama..
So, pikiaq2kan lah..

Tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol
asslamualaikum..

  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D