Pengalaman: Lagu Sayup Ramadhan Aku...

By Kimi Jamai - July 19, 2012

Assalamualaikum..

Hai kawan2 yg sudi singgah kat kedai kopi kimijamai!!  hgpa excited x nak posa ni? aku excited! hehe.. mcm2 bnda best yg akan datang bersama2 dengan bulan ramadhan ni.. Sangatlah banyak kelebihan bulan posa ni kalau kita pndai memanfaatkan segala peluang yg ada... Perut yg lebih ramping, jiwa yg lebih tenteram, ilmu yg lebih banyak, pahala yg setinggi gunung eberest pun boleh kita dapat kalau kita rajin untuk buat segala yg di-sarankan.. Tapi dalam entry kali ni aku just nak share ngan hgpa lagu2 yg sentiasa buatkan aku teringat kat bulan posa ni.. Kalau dengaq ja lagu2 ni msti hati aku akan stop sat, pastu melayanglah aku masuk kedalam alam puasaa.. Aku agak pasti kalau kawan2 yg dok baca ni sebaya dengan aku, msti hgpa akan rasa bnda yg sama... So, jom find out lagu2 tu na..



DIARI RAMADHAN RAFIQ OST
  • Cerita Diari ramadhan rafiq ni aku sangat suka dengaq lagu ost cerita ni..sangatlah comel n catchy..haha..tapi cerita dia pun comel mcam lagu dia jugak..Harap2 sangat TV3 tayang cerita ni this year... pliz TV3, I'll pay u guys extra duet raya.. ;P




OST JEJAK RASUL
  • Bukan tuankedai nak bajet baik ka hape, tapi aku mmg suka tgok JeJak RASul.. mmg dari kecik lg aku dok tgok, sebab tulah kalau rindu kat suasana bulan posa, aku akan p ke YOUTUBE n Play lagu ni.. walaupun pendek n xda lirik pun tapi mmg lagu ni sangat berkait rapat dengan Ramadhan.. Yg lebih bestnya, jejak rasul selalu ditayangkan time nak berbuka posa dah, so boleh la kill some time dengan bnda yg ilmiah sikit.. heee..




AKAN KU JUMPA


  • Lagu ni actually OST untuk cerita Syurgamu Ramadhan yg ditayangkan kat tv3 masa bulan posa 2 taun lepas.. Cerita yg best n lagu yg mmg meruntum jiwa, thats why la kesan cerita ni cukup kuat kat aku.. Kalau dengaq ja lagu ni, trus aku melayang masuk bulan posa masa aku kat sekolah dulu.... alahai, sayupnyaaaaaaa... :") 



So, tu sajalah yg aku nak share ngan kawan2 suma, kalau ada yg nak kongsikan ngan aku, hgpa bolehla share2 kat bawah tu na... hehe... Selamat Menyambut Ramadhan kawan.... :")
Assalamualaikum



  • Share:

You Might Also Like

12 Org Buat Aku Senyum

  1. diera paling suka lagu akan ku jumpa tu.. ^_^
    oo..hampa org kedah no..sama la kita..hahaha ^_^

    ReplyDelete
  2. suka juga lagu akan ku jumpa tu,,,
    cite syurgamu ramadhan best,,,

    ReplyDelete
  3. Pasai pa semua orng duk suka lagu yg last tu ..takpela aku nk suka yg first tu...comel hbs :)

    ReplyDelete
  4. btol2 , suka tgk diari ramadhan rafique. and jejak rasul tu kagum bila tgk bumi para anbia'.
    selamat berpuasa :)

    ReplyDelete
  5. owh sy x prasan dgn drama ni dulu

    ReplyDelete
  6. @miz ruha bestkan? hehe.. harap2 ada second season.. hehe

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D