XDAK IDEA 6

By Kimi Jamai - July 30, 2012

Assalamualaikum..
Malam kawan2.. sekarang ni pukul 2.14 pagi n mata aku masih lagi sebulat bola snooker ( maksudnya masih celik dan hensem).. Tataula kenapa aku xboleh nak tidoq.. N arini aku xpost papepun lg so i thought why not just merapu ja kan? So aku pun nak merapu la ni.. Aku namakan kemerapuan aku ni XDAK IDEA 6!  So, jomlah kita merapu-rapu keh.. ( I might going to get emotional)..

Ok first sekali aku nak ucapkan tahniah sangat2 kepada sorang "kwn" aku yg berjaya dapatkan biasiswa PIDM untuk sambung belajaq degree nnt.. Bila tau ja yg dia dapat tu, aku tumpang hepi dia.. Tapi pada masa yg sama aku terpikiaq, "wow, dia berjaya capai impian dia untuk cuti ni, aku plak? apa yg aku dah capai sepanjang cuti?" pastu aku jawab kat diri aku " hey dude, hg dah capai 500 followers, kira ok la tu" haha.. Ok, aku tipu.. aku x jawab cmtu pun ngan diri aku... 

Aku datang daripada keluarga yg sederhana.. So, kompom2la aku akan perlukan bantuan kewangan untuk sara aku masa belajaq kat UPM nnt.. N seboleh-bolehnya aku xnakla  susahkan parents aku, tapi silap aku jugak sebab x cari kerja time cuti ni ni tapi bnda dah lepas so aku amek pengajaran daripada bnda tu.. next cuti sem, WAJIBULL KERJA!  Back to topic aku td, aku sonok tgok mmber dapat biasiswa tapi dalam hati aku, " aku nak jugakkk".. Malangnya, xbanyak peluang yg terbukak untuk aku sebab course yg aku pilih ni xsefemes kos2 yg lain.. So xbanyak la biasiswa yg ditawarkan untk aku  ditambah lagi dengan perangai aku yg meluat isi borang.. So again, its my fault.. ( udah2 salahkan diri sendiri tuu).. Ok, lets just be optimist.. Owh wait, dont be optimist yet... Lupa nak habaq, Aku jugak xdapat Wang pendahuluan Pelajaran from PTPTN..  aku tersilap isi borang masa UPU dulu.. Ish3... careless la aku ni kan? tapi xpa, lets just be optimist.. maybe ada hikmahnya.. 


So, itulah dia... Kawan aku dapat biasiswa untuk tolong dia ringankan beban parents dia tapi aku ni bakal menyusahkan makpak aku lagi... Oleh itu, boleh x kawan2 suma yg sedang baca post aku ni sama2 doakan aku akan dapat biasiswa untuk The Star Edu Fund ataupun JPA nnt yer.. Doakan Mohamad Hakimi Bin Abdul Jamai dapat apa2 biasiswa supaya dapat ringankan beban keluarga dia masa dia kat UPM nnt yer kawan2.. :D makaseh... Gua sayang lu suma ( ROCK plak?

So tulah dia, entry yg paling sadis sekali dalam sejarah penubuhan Cerita Kedai Kopi.. Sori la noh kalau struktur entry kali ni tunggang langgang..  Aku truih tules ja apa yg aku pikiaq.. n at the time being, mmg aku dok pikiaq pasai biasiswa... So, thats it XDAK IDEA 6 yg sangat sadis.. hehe..

Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

4 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D