Pengalaman:Kematian Seorang....

By Kimi Jamai - July 08, 2012

Assalamualaikum.

Semalam aku nak keluar g bank pastu ada bnda yang agak aneh berlaku kat pintu  keluaq Taman Nilam ni... Xpernah-pernah jalan keluar dari taman ni sesak, tiba2 semalam jadi sesak n jammed macam kat KL tu.. sesak gila sampai nak keluar pun xboleh..aku pelik bin hairan lah, awat jadi sampai cmtu sekali.. ada festival ka? ada artis mai ka? ada kucing beranak l5 ka? mcm2 lah yg dok bermain kat kepala aku ni.. Pastu aku gerak kedepan sikit lagi, tengok2 ada sebuah van yg mana hati aku kuat mengatakan thats a van mayat... jeng3...

Yang anehnya, ada beberapa org sami dok pusing2 mengelilingi Van tu.. n beratus-ratus org india dok kat keliling van tu, xkurang jugak melayu ngan cina.. its seemed like they were paying some respect kat mayat yg ada  dalam van tu.. pastu, new question popped out from kepala aku.. Sapa dia yg mati tu? Sami ka? Ahli politic  ka?  mmg seriously nmpak mcm ada org yg sangat hebat dah mati...  aku tanya kat makcik sebelah aku, dia pun tatau... jalan mmg penuh ngan kereta.. Aku mmg tengah rush time tu... So, aku cuba selit sini sana puppapupap berjaya jugak aku keluar dari taman tu dengan satu persoalan terlekat kat otak aku.. " what is going on?"


Abes ja urusan aku kat bank, aku pun trus balik rumah.. n jalan dah surut sikit.. van mayat tu pun dah xda kat situ.. maybe dah settle kot urusan depa.. Sampai2 kat rumah, otak aku masih lagi dok pikiaq pasal apa yg aku dah tgok td.. A very weird situation.. Tiba2 aku terdengar apek yg dok kat depan rumah aku ni sembang2 ngan jiran yg lain.. aku pun g la  pasang telinga kat tepi tu.. rupa2nya...


what happened?

What happened was actually, ada sorang student form 6 sekolah SMK IBRAHIM sungai petani accident beberapa hari yg lepas.. Dia accident semasa naik moto yg mak dia bagi sempena dengan kejayaan dia dapat lessen moto dua minggu lepas.. Disebabkan accident tu, dia koma beberapa hari n lepas tu xdapat diselamatkan lagi..  N..... mak dia.... mak dia decided nak dermakan semua organ dalaman dia yg boleh didermakan kepada hospital( maybe dia ada tinggalkan wasiat tu kat mak dia kot..aku pun xsure bout that).. 25 orang doktor daripada Alor Setar datang ke SP untuk amik organ2 yg dia dah dermakan tu.. Sebab tu lah depa bagi a great honor kat budak tu.. Sebab tu lah depa ramai2 sanggup berarak kat tengah jalan sambil mengiringi mayat budak tu... Sebab what he did was a great deed indeed.. 

Apa moral of the story ni??

moral of the story ni aku nak hgpa pikiaq sendiri.. Cuba pikiaq balik sanggup x kita buat cm budak tu  buat bila kita dah xda nnt... Tepuk dada, tampaq muka lah yer.. hehe.. itu sajalah yg aku nak share.. :)

tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol
assalamualaikum



  • Share:

You Might Also Like

3 Org Buat Aku Senyum

  1. tak ramai yg sanggup derma organ nie.huhu

    ReplyDelete
  2. Oh, budak sekolah aku ni. Bagus orang nye...

    ReplyDelete
  3. @Cik Rongoks.. a'ah, xramai kan.. jom daftar nak? hehe.. :)

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D