Sembang2: Kata2 Semangat@Prinsip2 Kawan2 yg Lawak

By Kimi Jamai - July 05, 2012


Assalamualaikum..

Td aku saja punggah2 kotak2 simpan buku2 aku masa form 5 dulu... semua buku2 dok ada elok lagi.. xda habuk seketui pun..cewah! hehe.. aku mmg selalu bukak dan tgok balik buku2 aku masa zaman persekolahan dulu..bukan x move on tapi saja nak mengenang masa2 pakai uniform sekolah dulu tu... mmg fun la beb!  punggah punya punggah aku pun terjumpa buku majalah sekolah aku.. Majalah tu namanya Memorabilia dan dalam tu mmg penuh dengan memori2 yg best2 masa aku form4 ngan form5 dulu... Tapi dalam banyak2 bnda best yg ada dalam tu, part yg aku paling suka ialah part yg last skali tu.. yg suma budak2 form 5 kena tulis namapenuh, alamat , no telepon n yg paling epic ialah kata2 semangat ataupun prinsip idup masing2 ataupun ucapan selamat tinggal untuk warga sekolah.. mcm2 idea yg tersembol dan tertulis kat dalam tu.. n aku dah berjaya detect yg mana aku rasa lucu + lawak + lucah..haha..hgpa nak tau? jom kita find out...

Note: i didn't change a single letter in this particular part of my entry. Everything that i write comes from the Magazine itself. There might be some kesalahan tatabahasa didalam penulisan yg berikutnya. I will only write the words thus, the person name will not be exposed.



  • "Hargailah hidupmu sebelum terlambat, hargailah air sebelum habis."

  • "Naik moto, nmpak lampu kuning , suke aty nk nk b'henti(think about it)"

  • "majulah fotografi untuk maktab"

  • "Don't stop until the last bell ring!! PLKN 2011..best!! Takbirr!!"

  • "Kedah Darul Aman..Assalamualaikum"

  • "Weezak!!! yeeehhhaa!!!"

  • "Kawan biar sorang , awek biar ramai"

  • "Mengqada' tidur pada cuti pulang bermalam adalah sunat muakad bg setiap pelajar"

  • "Ikut kepala sendiri!! Isteri biar ramai, awek biar sorang"

  • "Selagi megi tu lembut,jangan sesekali ampa berangan nak makan( pikiaqla sendiri maksud tersiratnya)"

  • "You will always walk alone"

  • "Hari-hari berbisness, business hair-hari.. Biz-spiral leading the world of entrepreneur, Salam Biz-spiral, Salam 1 Malaysia, salam untuk semua"



Haha..tulah antara kata2 kawan2 aku yg aku tatau nak buh dalam categori mana, prinsip idup ka? kata2 semangat kah? final word kah? haha..papepun depa2 ni mmg terbaiklah..sangat sporting dan sangat supportive.. Walaupun masa belajaq dulu aku xsempat nak rapat ngan suma student yg satu batch ngan aku tapi aku mmg btoi2 sayangkan batch aku masa form 5 dulu.. mcm2 yg kami went through sama2.. Aku doakan hgpa suma berjaya dunia dan akhirat..amin... Btw, ni kata2 yg aku rasa simple but very true..


LIfE Is SimpLE , Eat, PraY, sLeep, Friend, Love, stUDY, Work

Assalamualaikum.



  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D