Pengamalan : Hackers.. puih!

By Kimi Jamai - July 10, 2012

Assalamualaikum..
semalam aku singgah2lah  kat group Blogger kat fb pastu aku terjumpa sorang blogger ni tulis yg dia hampir2 kena hack dengan sorang hackers murahan..haha..aku pun baca lah entry dia sampai abes.... Dia ada buh gambaq komen yg hacker tu tinggalkan kat entry dia...




Bila aku teliti btoi2 komen tu, baru aku perasan.. mcam pernah ku lihat komen ini tapi dimana ya? Rupa2nya, aku pun hampir terkena hack dengan hacker ni... Dia saja guna nama perempuan so that dia nmpak lebih innocent.. kan jarang kita dengar pompuan jadi hacker.. So mstilah kita xkan terlintas yg NurHanaFathia ni nak hack blog kita kan... kalau dia guna nama BenjaminHkcrew,mmg kompom2 la payah org len nak terpedaya...Sebelum ni aku buat tatau ja dengan komen tu, tapi lepas baca entry kawan aku semalam tu , aku bermnat plak nak tgok, apa akan jadik kalau aku klik kat blog "NurHanaFathia" tu.






 Bila aku klik kat nama NurHanaFathia tu, trus ja keluaq gambaq yg kat sebelah ni... Ni blogger home yg zaman aku form 1 form 2 dulu nuu... tapi kepada sesapa yg tatau n jenis kalut+gelabah msti depa akan isi ja email n password tu... Pastu abes lah blog depa... mmg kena hack laa.. So kepada hgpa2 yg dah tau ni, sila sebar2kan la bnda ni supaya xdak dah kawan2 blogger kita yg kena hack...Bikin panas btoila hacker2 ni!. 






Oklah, tu ja yg aku nak kongsikan pagi ni.. harap2 kawan2 suma berjaga-jaga lah noh dengan hackers ni suma.. Dah macam xda kerja lain ja depa  ni... buat la blog sendiri, toksah dok kalut nak calas blog org lain la bro... Ok, thats about it.. 

Assalamualaikum











  • Share:

You Might Also Like

6 Org Buat Aku Senyum

  1. rasa perna kena jgk mcm ni..tp x login pon ..trus out mcm tu je... sebab ada keje nak buat.. heheh xthu plak aq akan jd mgsa mcm tu jgk. tp syukur la aq xkn terpedaya lg

    ReplyDelete
  2. yep.. sebar2kan la yer.. sebab ramai kawan2 blogger ktia yg dah kena..

    ReplyDelete
  3. thanks share bnda nie :)

    kena lebih berhati2 la lepas nie.

    ReplyDelete
  4. I pun penah kena hacked earlier tahun ni. Mase tu only God knows betapa scary nya rasa. But alhamudulillah everything is good now. Thanks for sharing nway :)

    ReplyDelete
  5. pernah jugak dapat komen NurHanaFathia tu! sebijik mcm tu. sebijik!. haish.

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D