Pengalaman: Aku Dan Mercun

By Kimi Jamai - July 21, 2012

Assalamualaikum..
Whaddup gengs! Second day of puasa seems to be much better isn't it?.. Masa first day smalam still dok biasakan diri lagi tapi arini perut aku dah jadi lebih bertenaga dan bersemangt.. hehe... Sebenaqnya arini aku nak cerita tentang pengalaman Aku dan Mercun.. Tersebutlah kisah Tuankedai dan kawan2nya terjumpa seketul mercun ketupat.. kwn2 tau dak cmna rupa mercun ketupat tu? bntuk 4 segi n nmpak mcm ketupat.. It looked harmless but the fact is, it is not as harmless.. So, kami terjumpa mercun tu kat tepi longkang, kalau xsilap aku..Ops, lupa nak habaq, masa kejadian ni berlaku aku masih lagi kecik..tadika pun belum lagi kalau xsilap aku..... Ok, sambung cerita.. Lepas kami jumpa mercun tu, kami x trus bakar kat sumbu mercun tu.. tapi kami bogelkan mercun tu.. n kami amek isi perut dia ja a.k.a belerang... Lepas tu kami pun taburkan belerang tu kat atas lantai jiran sebelah rumah aku.. Pastu apa lagi? mmber aku pun try la cucuh ( bakaq) belerang tu nak tgok apa yg jadik.. tuptaptuptap, xda apa yg jadik.. So, aku pun dengan berani dan kereknya mengambil pencucuh api tu lalu pergi menggantikan tempat mmber aku tadi tu.. Kesilapan aku is that aku duduk terlampau dekat dengan belerang tu.. N nak jadi cerita plak.......






Emoticon
EmoticonEmoticon

Belerang tu menyala... Dan membakar dengan rancak sekali ( tudia bahasa aku!).. Yang sedihnya, sekali dengan muka aku kena sambaq.... Abes kening2 n segala bulu yg ada kat muka aku terbakaq sekali... Mata aku jgn cakap lah, mmg pedih gilagilagila la.. dah la silau.. Pastu aku pun balik la rumah dengan rupa yg dah nmpak macam toyol warna coklat.. Family aku mula2 terkejut pastu suma pakat gelak kat aku..hahaha... mmg padan muka aku... Ni, nak nasihat kat kawan2 sekalian supaya jgn tiru mcm aku noh.. saja cari padah.. nasib bek xbuta.. keh3.. So, tu lah cerita Aku dan Mercun..  Itu sajalah yg aku nak kongsikan dalam entry kali... Nnt bukak posa mailah makan kat kedai kopi aku yerrr kawn2



  • Share:

You Might Also Like

7 Org Buat Aku Senyum

  1. ngahahaha.. aku pon pernah main mercun buatan sendirik... seb baek xde pe2... huhuhu

    ReplyDelete
  2. @Syakir Rahman hahaha... kalau hg pun kena gak, geng la kita bro! :D

    ReplyDelete
  3. mercun ketupat bunyi dia kuat kan ? hihi :D

    ReplyDelete
  4. @SyamimiNazifakuat.. tapi xboleh lawan mercun botol..haha

    ReplyDelete
  5. aku suka mercun bola.. haha :P

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D