Pengalaman: Top 5 Anime pilihan hatiku..

By Kimi Jamai - July 17, 2012

Assalamualaikum

Aku lahir tahun 1993.. n otak aku mula berfungsi secara aktif masa umuq aku 3 taun dan keatas.. sejak tu, mcm2 bnda yg aku store dalam kepala hotak aku ni.. Kawan2 tau dak yg otak kita ni boleh simpan memori sejak kita mula mengingat sampailah kita mati ( 1.2 x infinity Gigabait).. hebatkan? tapi xramailah yg boleh recall balik every single detail of perkara yg jadik dalam hidup masing2..  Otak kita mmg boleh simpan banyak bnda cuma kita ja yg tatau cmna nak keluarkan balik bnda yg dah otak kita simpan sejak kita kecik dulu.. tapikan, ada satu bnda yg otak ni dok simpan sejak aku umuq 4 5 taun sampai sekarang n aku mmg boleh recall balik bnda tu... nak tau apa?


ANIME@KARTUN!

Yep, thats rite anime ataupun kartun, selain daripada tu mmg banyak lagilah bnda lain tapi kali ni aku nak cakap pasal "Anime@kartun dan KimiJamai".. Apa yg aku nak kongsikan adalah list of 5 anime@kartun yg mmg terbaik yg pernah aku tgok!  Aku Kebudak-budakkan? ek'elehhh..hgpa pun tgok gak btoi dak? haha. toksah dok gebang laaa... yg pompuan msti pernah tgok Sailormoon...n yg laki msti pernah layan Dragon Ball kan ? haha.. kita sama ja.. Gimme5!!! :D So, jom find out carta anime@kartun pilihan aku.... ( drumrolllll.... bdum tisss!!)



Kedudukan kelima jatuh kepada DIGIMON!.. Digimon yg first jelahh.. yg second third forth n so on aku dah xbrapa nak suka dah.. Digimon first ni yg bestnya sebab budak2 ni suma tersesat truih dalam dunia digimon ni... Depa xboleh nak kuaq masuk mcm dalam DIGIMON 2 n 3.. Dulu aku derek dok brebut ngan adik2 aku.. Aku cop Taichi ngan Agumon, pastu sibuk ja depa nak cop jugak.. sikung sekali baru tau.. hehe.. Cerita DIGIMON ni ajaq aku erti persahabatan n rasa sayang terhadap binatang... Soronok ngat tengok dulu...






Tempat keempat jatuh di tangan KERORO!! tiap2 kali aku tengok cerita ni msti aku gelak sampai nak tercirit ( hyperbola alert!) Sumpah lawak weh cerita ni.. Dahla katak ja pun, pastu bajet ada planet sendiri..  Cerita ni pasai sekumpulan katak daripada planet apa ntah aku xingat.. Mission depa kat bumi ialah untuk tawan bumi.. pfft.. dalam usaha depa nak tawan bumi tu macam2 la masalah n konflict yg depa tempuhi (jiwang alert!) kah3... xbleh blah bila tengok cara depa perkenalkan diri... hehe.. hgpa cubalah layan..mmg layaaannn..







Tempat ketiga semestinya milik YU-GI-OH!!! yugioh ni bagi aku mmg satu cerita yg sangat lah epix mengalahkan hikayat serong mahasiswa..Cerita ni tentang permainan kad yg dimainkan diseluruh dunia... hgpa tau dak, masa ntv7 dok tayang cerita ni dulu, aku habes beratus-ratus ringgit semata-mata nak kumpui kad2 yugioh ni.. Time tu kat taman aku ni mmg aku lah yg paling tera bab2 lawan kad ni... Walaupun dah abes beratus untuk kad ni, aku rasa sangat berbaloi sebab permainan yugioh ni melatih aku untuk lawan mengunakan otak dan strategi.. So, cerita Yu-Gi-Oh ni mmg dah bagi impak yg sangat besaq dalam idup aku..





Tempat kedua jatuh kepada DRAGON BALL!! ok, aku rasa xperlu aku nak terang banyak2 kenapa aku sangat suka cerita ni.. jalan cerita, karakter, dan konflik dan twist dalam cerita ni mmg buat pungkoq aku melekat depan TV tiap2 ari sabtu ngan ahad  masa aku kecik2 dulu... Aku membesar dengan cerita ni... So, segala jalan cerita n lagu n semualah tentang Dragon Ball ni mmg dah melekat dalam pala otak aku ni... Bila teringat jatuh basikal masa umuq 6 taun, teringat jugak kat dragon ball.. zaman kebudak-budakan aku mmg sangat bersangkut dengan dragon ball.. Dulu, sumanya nak ada muka goku.. seluar luar dan dalam, beg, pensil, pensil box n macam2 laa.. kenapa xdapat tempat pertama? sebab ada yg lebih baik daripad Dragon Ball.. Dragon Ball ni kelemahan dia cuma satu, Lama sangaaaattttttttt......





Tempat pertama dimenangi oleeehhhhhh!!!!!!!!!  SHAMAN KING!!! hehe... Shaman king ni lah cerita kartun@anime yg paling best pernah aku tengok.. Jalan cerita simple tapi penuh dengan twist dan konflict.. Cerita ni berkisar tentang Asakura Yoh yg bercita nak jadi Shaman King n dalam usaha dia nak jadi shaman king tu mcm2 lah yg jadik...  Tentang daripada org lain yg nak jadi shaman king jugak, persahabatan n macam2 lagi lah... Lawak pun ada gak dalam cerita ni.. Yg menambahkan ke-stailo-an cerita is that depa boleh upgrade senjata hantu2 depa.. nama hantu yg geng dengan Asakura aka hero ialah Amidamaru... Kalau hgpa tengok sampai abes crita ni, aku berani jamin hgpa xkan kecewa...  Setiap episod dipenuhi dengan aksi2 yg padat ( cakap mcm iklan Tv




So thats about it... ni suma hanyalah sedikit pendaPat daripada aku.. Maybe ada yg xpuas ati n cakap 

"kenapa x letak ONEPIECE!??"
 "mana NARUTOOO???? "
"kimjamai ni xpernah tgok DETECTIVE CONANN ka??"
"DOREMONNN???"


Haha, memandai ja aku assume.. like i said, ni pendapat aku ja.. in my small world, cerita2 nilah yg jadik pilihan hatiku... btw, aku xpernah tgok lagi ONE PIECE... kawan2 aku kata best... Nntla aku layan.. so cukup sampai disini.. nnt sembang2 lagi noh kawan2...

Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

13 Org Buat Aku Senyum

  1. tgok la one piece! one piece besttttttttt!! heee xD

    ReplyDelete
  2. hi.. im already follow ur blog.. feel free to visit n follow me back. thanks :)

    ReplyDelete
  3. hahhaa . antara semua aku minat digimon je . hihiks

    ReplyDelete
  4. @putryteya haha... digimon jer? nnt layan la shaman king.. best :D

    ReplyDelete
  5. Salam.

    Sejujurnya kimi, aku tak prnh tgk se episod pun anime tempat ke-4,3, dan 1..sian kat aku,hahahahh.

    Tapi Dragonball tu..memg lejen la..zaman kekanak riang dulu, aku ngan adik sanggup menatap tv2 pagi2, bngn awal, mandi, sapan. Pastu tunggu kartun tu bersiaran.. ^_^

    ReplyDelete
  6. aku peminat no 1 doremon kimi, tpi aku xkan persoalkan kenapa hang x letak doremon sbgai pilihan sbb doremon tu kartun, bukan anime kan? haha

    ReplyDelete
  7. remy dulu2 layan smurf , lonely toons ngan kesatria baja hitam jer...... he3
    lagi satu tom n jerry plus woodywood pecker

    ReplyDelete
  8. @Tinta Lana ahaha.. hg kena layan suma ni... syiokk oo... haha.. especiaally shaman king! best!

    ReplyDelete
  9. @p!q4h b@guss hhahaha.. doremon grafiq comel sangat.. haha.. tapi aku layan jugak doremon! dok nomboq 6 dalam ranking aku.. haha

    ReplyDelete
  10. @Remy hazza haha.. smurf xdan nak tgok dulu.. haha... bajak hitam layan jugak.. dok beli CD dia.. haha

    ReplyDelete
  11. one piece giler bessss..try ah....

    ReplyDelete
  12. ana minat KERORO ! memey lawak ! sukaaa~ XD

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D