Pengalaman: Aku dan Mesin Tikam

By Kimi Jamai - July 15, 2012

Assalamualaikum..

"Mie! tolong p kedai sat beli teloq 10 bijik.."  mak aku suh aku p kedai sat.. aku pun dengan taatnya (anak soleh ni) p la kedai apek depan taman tu untuk beli teluq ayam 10 ketoi.... Pastu masa dok tunggu amoi kedai tu packing2 teluq tu, aku p la check out mesin TIKAM depan kedai tuuu.. tengok2 ada TIKAM barang2 magic.. tiba2 aku rasa berminat plak nak try n tiba2 teringat plak nostalgia masa darjah 1,2,3,4,5,6 dulu... mmg kerap dok TIKAM2 suma ni... Dulu nasib selalu baik.. Antara bnda2 yg aku pernah dapat dengan menikam ni adalahh.. ( drumrollllll.... tiss!)



  • yoyo stailo..bearing besi, bukan bearing getah auto tu..
  • teluq dinosor, teluq tu boleh di-modified jadi dinosaur..
  • ibu jari...untuk buat magik trick..
  • cincin emas 2344karat..
  • Lampu picit..
  • rantai dengan loket bulan...
  • T-shirt ( PENIPU!) :P
  • sticker..


Tulah antara bnda2 yg paling aku ingat.. n antara suma tu, yg paling aku sayang adalah YOYO tu.. Yoyo tu mmg sangat best! pusing lama woi.. aku pun pelik awat depa buh yoyo yg sangat stailo ni dalam mesin tikam tu.. ataupun Yoyo tu yg pilih aku (TU TRANSPORMER!).. Apa2 jalah, aku ngan yoyo tu mmg had great time dulu2... Back to 2012,  aku pun tryla tikam barang2 magic tu.. seketui 5 kupang.. p pecah duet dulu, pastu buh la dalam mesin tuu... Then putarkan punat dia..






"KRREKKK..KREKK..."
bunyi bola tikam tu bergolek



Aku pun hulurkan tangan aku kat  tempat yg sepatutnya... n then amek bola tu.. pastu bukaklah kan.. dengan xcitednya aku pulas dan tarik penutup bola tu n bukakkk.... Malangnya, apa yg aku dapat hanyalah dua keping kad terup dengan kertas instruction yg payah nak dipahami dan jugak dua batang mancis.. Sedih sat.. SOB2..pastu aku pun balik la ke rumah dengan teluq 10 ketui yg mak aku pesan td dengan hati yg hiba :"( ... 

apa moral of the story ni??

Moralnya, dah tua2 ganyot toksah dok ngada nak main tikam2 laa.. haha.. time kecik2 dulu ja bertuah, la ni dah besaq dah xbertuah dah.. N kepada budak2 kecik kat luaq sana, gunakan duet anda sebaiknya tau.. kalau boleh toksah terlibat ngan tikam2 ni..ketagih!. membaziaq ja.. hehe.. beli aiskem pop lagi berbaloi..jgn jadi mcm Abg Kimi Jamai ni.. nakai nak mampuih kecik2 dulu...hehe..tulah pengalaman aku ngan mesin tikamm.. 

Assalamualaikum..

  • Share:

You Might Also Like

10 Org Buat Aku Senyum

  1. mesin tikam tu selalu gak main.selalu mintak duit syiling dengan mama. hahaha

    ReplyDelete
  2. Ahhh. benda ni slalu menipu...luar tampal poster lain..bila dapat..tade pun bnde tu ..T_T

    ReplyDelete
  3. errr . . . tua kot nk main2 bnda2 gini . hr 2 ade jgk tgk2 . tp malu la plak nk main tikam2 aku . tgh pkai uniform lak 2 , lg la xnk . haha

    ReplyDelete
  4. tu zaman baru...kalu remy dulu main tikan...... koyak kertas kat dinding...tgk no kena ke tak ????
    hadiah besar2......he3

    ReplyDelete
  5. aku suke tikam kalo ade chain utk henpon! :D

    ReplyDelete
  6. @adibahfaizah haha.. tula pasai.. susah bebenor nak dapat mcm yg dalam gambaq.. haha

    ReplyDelete
  7. @Iefa Ujang haha.. nak rasa balik kenangan masa kanak2 dulu..keh3.. :P

    ReplyDelete
  8. @Remy hazza yg tu pun tuankedai pernah main gak.. haha.. yg tu sekali tikam duakupang kan?

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D