Tips: Asing Kepala Taugeh "Tension-free"

By Kimi Jamai - July 23, 2012

Assalamualaikum..

Whezzup2 people! Dah masuk hari ketiga posa, amacam? boleh tahan lagi 27 hari dak? mau xmau kena boleh la noh... Malaysia boleh! Ok, lately ni aku agak sibuk sikit.. sibuk apa? sibuk dok design blog untuk beberapa pengusaha industri kecil dan sederhana.. hehe.. Daripada lepas zohor td sampailah sekarang ni, aku baru ja siapkan satu lagi blog untuk Company Pustaka Amani Entreprise.. Basically Pustaka Amani Entreprise ni juai barang2 macam songkok, tudung, buku2, minyak2 dan sebagainya lah..nnt aku akan buatkan entry about this company k.. kot2lah ada yg berminat nak beli2 minyak jerslin dan mcm2 lagilah.. hehe..papepun, alhamdulillah sebab ada jugak org yg bagi kepercayaan kat aku untuk jadi designer depa.. hehe.. its an honour.. :D


Ok, arini tuankedai nak kongsi satu tips dengan kawan2 suma.. Tips yg ringkas dan mudah dan efficient.. hehe.. tapi bnda ni sesuai untuk kaum perempuan jela kot becoz x ramai budak2 laki yg buat bnda ni... Ok, nama tips ni " Tips Nak Asingkan Kepala Hitam Togeh Tensionfree".. maksudnya, cara2 nak cabut kepala hitam taugeh yg xtension.. Hgpa tau dak apa tu kepala itam taugeh? Ala, bnda yg warna hitam kat atas kepala taugeh tu laaaaaa...kalau hgpa rajin tolong mak hgpa masak msti hgpa tau... Td tiba2 mak aku mintak tolong aku cabutkan kepala itam taugeh tu...Aku pun tolonglah, cian mak aku buat kerja sorang2, so aku tolong cabutkan.. Dalam dok cabut2 kepala taugeh tu, tiba2 kepala aku terlintas  untuk cabut kepala taugeh dengan lebih effisien.. cara dia cmni...



 1. Ok, mula2 sekali keluarkan taugeh2 hgpa tu daripada plastik beg.. n then letakkan taugeh2 tu secara selerak kat atas satu permukaan meja yg berwarnah cerah, mcm putih, kuning dan sebagainya la.. dengan cara ni senang sikit hgpa nak nmpak kepala2 itam taugeh tuuu.. Selerak2kan ja taugeh tu tau... Pastu hgpa pilih la kepala2 itam yg terselit kat celah2 taugeh tu suma.. 








2. N then, hgpa asingkan kepala itam taugeh tu daripada taugeh2 lain.. letakkan kat atas pinggan yg berasingan yer kawan2.. ehehehe.. japgi buang ja kepala2 hitam ni suma dalam tong smpah..












 3. N finally, bubuh la taugeh2 yg elok tadi dalam bekas yg lain.. n there you gooo! dah siap pun pengasingan kepala hitam taugeh hgpa.. x sampai sepuluh minit pun tau.. haha.. seyezly! Mmg nampak mcm pelik sikit tapi mmg berkesan.. So, lepas ni kalau mak hgpa mintak tolong asingkan kepala hitam taugeh, ingatlah apa yg hgpa belajaq kat kedai kopi aku ni yer... Cuba jangan x cuba! 








So, itu sja lah yg tuankedai nak kongsikan dengan kawan2 semua kali ni.. Dalam bulan posa ni apakata kita kutip pahala lebih sikit dengan mmbantu mak kita asingkan kepala itam taugeh tu kan? hahaha.. So, thats all from me...

Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

4 Org Buat Aku Senyum

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. sriyes snang tips ni Kimi Jamai!
    mmg kena try nti nih!! hehe





    Slm kenai,
    anamizu
    (kwn kak aini) =P

    ReplyDelete
  3. @anamizu kaito owh.... kimi dah kenal kak lama dah.. haha.. kak femes! :D

    ReplyDelete
  4. terbaikla tips ang kimi..haha..inila yg terjadi bila xde anak perempuan mak kt rumah..bila yg tgai anak2 lelaki mak membantu mak di dapur..haha..good tips..nasib baik Benkok x tlg sekali..

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D