Pengalaman: Harta yang bernilai RM 10000000000000000Xinfinity....

Assalamualaikum..
apa habaq kawan2, harap2 sumanya sehat2 belaka lah noh... Tetiba terasa nak share sumthing ngan kwan2 tentang satu harta yang sangat bernilai dalam hidup aku.. Harta yang dah banyak kali aku gunakan untuk hadapi macam2 bnda... harta yg dah banyak mendorong aku untuk kuatkan diri aku bila  lutut dah longlai ( metaphor ja tau).. hehe..


APA KE JADAHNYA HARTA TU?

Harta tu ialah nasihat daripada mak aku.. Dalam banyak2 nasihat, ada satu nasihat daripada mak yang aku rasa dah  sangat banyak mmbantu aku dalam mengharungi susah payah hidup ni( ayat dramatics abes!)..  Memanglah hidup aku baru 19 taun n baru ciput ja dugaan yang baru aku rasa, tapi ciput2 pun mencabar gak rr.. xperlulah aku nak cerita satu persatu dugaan yg Allah dah test aku, tapi aku rasa sangat perlu untuk aku kongsikan apa nasihat yg mak aku bagi kat aku tu... nak tau dak?


"Setiap hari, keluar rumah/bilik/kolej niatkan dalam hati untuk dapatkan ilmu/pengalaman baru ikhlas kerana Allah"


kalau setakat baca ja mmglah xnmpak kegunaan dan keberkesanan nasihat tu... tapi bila kita dah tampalkan dalam otak , screwkan dalam jiwa n gunakan dalam kehidupan seharian, kompom hgpa akan nmpak yg nasihat ni mmg berguna.. nak tgok dak cmna aku applykan nasihat mak aku ni dalam hidup aku... Nak?





lebih kurang cmtu lah..haha.. Nasihat yg mak aku bagi tu bnyak buatkan aku berpikiaq secara positif upon whateve yg dah jadi.. tapi kadang2 terlupa jugak dengan nasihat ni..biasalah tu, manusia kan,sntiasa wat silap.. hehe.. ok,tu ja lah kot yg aku nak kongsikan kali ni.. harap2 hgpa pun tampal bnda ni kat otak dan screwkan kat jiwa hgpa noh...thats all from me..

Tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol..
Assalamualaikum..
 

Kimi Jamai | Building Me. Copyright © 2008-2014 | Powered by Blogger