Sembang2: Lelaki Kena Rompak, Org Lain Usha ja?


Assalamualaikum.. 
Salam muhibbah kwn2.. Mai tgok video ni sat...


Amacam? panas dak? Frankly speaking, aku dah cuba nak berfikiran positif kat geng2 penonton2 yg usha ja mamat tu kena rompak, tapi mmg xboleh.. xda alasan lain yg depa boleh bagi selain daripada teloq depa hilang selama rompakan tu berlaku! Yg perompak tu mmg xperlu la aku nak berfikiran positif kat depa, pemalas nak kerja pastu merompak org lain.. Org lain pun malas gak nak kerja tapi paksa gak diri kerja sebab nak cari rezki! Toksahla dok balas motor org.. Tah2 mamat tu kerja setaun baru dapat beli motor tu.. Xkesian ka? 

Ok, back to the penonton2 yg hilang teloq tu, Banyak kot bnda yg depa boleh buat untuk tolong mamat tu.. Depa ada 4 org, tambah mamat tu, 5 org.. 5 org lawan 2 org rasa2nya 2 org tu boleh menang ka? 5 org tu pondan ka? Berkemungkinan besar menang la kan?  Pekerja2 dalam stesen minyak tu plak, xkan xda gunting ka pisau ka batang mop ka untuk buat senjata p belasah perompak2 tu? or Maybe depa risau kot2 perompak2 tu ada pistol pastu tmbak depa, kalau depa ada pistol aku rasa depa xrompak moto kot.. Kalau ada pistol depa ni dah boleh p rompak bnda lain dah kot..banyak btoi persoalan yg timbui bila tgok video ni..... Yep, aku xpernah lagi hadapi situasi cmni, tapi aku rasa kalau jadi depan aku, aku xkan senang2 nak melenggang kangkung p ke kaunter pastu usha dari jauh...  


Cuba letak diri kita kat tmpat org yg kena rompak tu.. dia dengan tgah dok terkejut lagi, dengan dok cuak lagi, dengan dia sorang2 lagi, mmgla susah dia nak selamatkan diri... Geng2 penonton tu ingat si mamat tu Jackie chan ke apa? P la tolong dia..  Papepun, bnda dah jadi.. kita amek hikmah jela dari video n peristiwa rompakan ni...


  • kita kena berhati-hati setiap masa..
  • lengkapkan diri dengan ilmu2 pertahanan diri..
  • Xboleh nak harap kat org sekliling sangat dah lpas ni..
  • Sebelum kuar rumah, baca doa..

Pastu tadi ada sorang kwan yg sama2 tertengok video ni komen  kat video ni.. dia ada cadangkan satu idea... Idea dia



Aku rasa bernas gak idea tu, harap2 akan dipertimbangkan.. So tu sajalah yg aku nak sembang2 petang ni.. Harap2 kita x terlibat la dengan bnda2 mcm ni .. Xjadi mangsa n xjugak jadi perompak n paling penting, x jadi saksi yg tgok saja peristiwa tu berlaku.. Sama2 renungkan..

 Assalamalaikum..
 

Kimi Jamai | Building Me. Copyright © 2008-2014 | Powered by Blogger