Pengalaman: Motor LC Kena Curik.

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Baru2 ni aku dapat berita daripada rumah yang motor LC kami kena curikk.. Sedih banget.. Motor tu dah banyak berbakti kat family aku.. Hantar adik2 p sekolah, p buang sampah, p merata la senang kata.. Tetiba dapat berita dah hilang kena curik... Takpalah, redha ja lah.. Harap si pencuri tu dapat hidayah dalam apa bentuk sekali pun.. :) Lagi elok kalau dia pulangkan balik moto tu.. Hehehe..



Tapi xpalah, kalau lecturer aku yang hilang kereta Honda Civic baru tu pun boleh redha dan berserah ja masa hilang kereta tu, xkanlah aku xbleh kan?  Cuma tulah, geram jugak kat si pencuri tu.. Pemalas, pentingkan diri, kejam dan zalim.. Kita jgnlah jadi org cmtu k... Lepas ni, kena buat Motor mcm basikal kat bawah ni kot baru xdak org curik motor dah...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Ikat kat tiang pastu truih kunci jaa.. Haha..


So, itu sajalah yang aku nak kongsikan, kepada hgpa2 kat luaq sana, berhati-hatilah dengan pencuri2 ni..P mana pun jga keselamatan barang2 hgpa dan jugak diri hgpa k.. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian nasik dah jadik bubuq xbleh nak makan ngan ayam masak tempoyak dah...So, always be careful, always be alert.

"Semoga pencuri tu diberi hidayah dalam apa bentuk sekalipun"

Assalamualaikum
*****************
Jemput Komen
 

Kimi Jamai | Building Me. Copyright © 2008-2014 | Powered by Blogger