Sembang2: Ketua Tingkatan Kena Belasah! Say No To Bully!

By Kimi Jamai - April 09, 2013

Assalamualaikum
Salam muhibbah.. Hgpa dah tengok blum video sorang ketua kelas yang kena belasah dengan "member2" dia? Video tu tengah dok panas tersebar kat internet sekarang ni.. Kalau belum tengok, nah hgpa tengok dulu..


Geram? panas?  aku pun rasa benda yang sama.. Kata gangster, tapi nak belasah sorang budak pun nak kena bawak geng ka? Tu pengecut namanya dik oi.. Aku tatau apa masalah depa dengan ketua kelas tu, tapi apa yang aku pasti, depa ni geng2 takdak teloq...

Dok pukul anak orang cmtu, ingat depa tu sapa? Suka suka hati ja.. Xpikiaq langsung trauma yang akan budak sorang tu hadapi lepas ni... Yg kawan2 lain plak boleh ja tengok saja noh.. Kena kat batang hidung hgpa baru hgpa tau.. Come on la, hgpa pikiaq apa ni? Makpak bagi duet p sekolah suruh belajaq, bukan suruh p belasah anak orang... 


Tataula apa nak jadi dengan budak2 zaman sekarang.. Aku pun pernah jadi budak sekolah.. Aku tau apa perasaan berada dalam fasa kehidupan tu.. N aku jugak tau, segala apa yg kita lakukan adalah pilihan kita.. So, budak2 ni toksah dok bagi alasan kata depa pukui ni sebab terlampau tension atau ikut kawan2, atau apa2.. They dont have any right at all to belasah budak tu cmtu..  

Harapnya budak2 yang terlibat ni diberi hukuman yang sepatutnya.. Jgn dibiarkan depa ni jadi role model untuk budak2 lain buat perkara yang sama.. Sapa2 yang kenal budak2 ni, do something..Memanglah depa ni budak2 lagi, tapi tu bukan tiket untuk depa tumbuk sepak terajang budak2 yang lain.. N sebab depa ni budak lagi la kita kena banteras awal2.. Xkan nak tunggu depa besaq baru nak buat something... Bukan nak beremosi ka apa, tapi just geram dengan benda2 cmni..Aku rasa, sapa2 pun akan panas melihatkan benda2 ceni..So, itu saja yang aku nak kongsikan.. Maaf kalau ada terkasaq sini sana ataupun ada pendapat aku yang xsama dengan hgpa..Hehe.. Aku pun manusia jugak.. :)



Suma yang komen suma Xsetuju dengan tindakan budak2 ni..



"Hidup ni umpama roda, harini kita pukui orang, esok lusa orang bantai kita balik"
Assalamualaikum
*******************
Jemput Komen


  • Share:

You Might Also Like

14 Org Buat Aku Senyum

  1. kimi pernah buli orang dak ? :p

    ReplyDelete
  2. kecik2 cili padi. nanti besaq apa nak jadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah la KHY, sebab tu lah kena hukum dari sekarang kan?

      Delete
    2. makpak sibuk sampai tak dan jga anak depa . syukur dpt makpak yg xberapa sibuk . hehe

      Delete
    3. hehe... nnt dah ada anak jgn sibuk2 ngat tau.. XD

      Delete
  3. budak budak zaman sekarang tak pikir kesan buruk yang depa dapat bila buat benda macam tu . depa pikir waktu sekarang je . agak agak la pun nak tibai anak orang . bukannya anak patung nak dibelasah gitu . semoga budak yang membelasah ni dapat hukuman yang setimpal dan mendapat hidayah Allah . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, semoga depa dapat pengajaran n xbuat lagi benda2 ceni..

      Delete
  4. ni kes kecik kecik takmau mampuih , besaq mnyusahkan orang . muahahah .

    ReplyDelete
  5. aku xtengok pon vdeo ni.xbrani tgk.

    takut aku tiyak sb ksian kat mangsa buli tu,or takut aku maki hamun budak2 jahat tu sambil pegang pisau n tertikam diri sdri.eheh??!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. xpa2, aku paham perasaan hg.. :D Mmg panas bila tengok video ni..

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D