Sembang2: Kepentingan SEO Untuk Sembunyi ??

By Kimi Jamai - April 26, 2013

Assalamualaikum.
Salam muhibbah..Alhamdulillah, dua tiga minggu ni traffic blog aku ni agak stabil walaupun beberapa hari yang lepas aku agak jarang nak mengupdate blog ni dek kerana kesibukan yang xdapat nak elak.. Walaupun xdala sampai ke beribu riban traffic dalam sehari tu, but still ok la.. Hehe..xdala sedih bila tengok statistik tuu.. :D Sejak beberapa minggu yang lepas, antara keyword yang banyak menyumbang traffic ke blog ni ialah filem Sembunyi:Amukan Azazil.. Aku ada buat review tentang cerita Sembunyi tu aritu.. n walaupun dah beberapa minggu berlalu, still entry tu banyak menyumbangkan traffic ke blog aku ni.. Setiap hari ada ja traffic berkaitan cerita ni masuk dalam blog aku ni.. Hehe.. Hebat sunggoh aura filem tu.. 

Report from nuffnang.. Sembunyi tu memonopoli table tuu.. XD


Aku ni bukan la tau sangat tentang SEO2 ni suma.. tapi aku percaya yang SEO tu mmg memainkan peranan yang sangat penting dalam dunia blogging ni... Sangat memberi kan kesan terhadap turun naik traffic blog kita.. Kalau tau cara yang betoi, boleh dapat traffic yang comel2.. Haha.. Tapi masalahnya, aku ni sangatlah noob tentang SEO ni.. So, kalau kebetulan ada keyword2 yang mengena tu mmg betul2 kebetulan la tu.. Contohnya macam cerita Sembunyi:Amukan Azazil tu kan, masa aku buat entry tu, aku tatau pun entry akan akan menyumbangkan traffic yang agak comel ke blog aku ni..Aku just taip ja.. Tapi kebetulan dalam entry aku tu ada banyak keyword2 penting yang orang selalu carik kat google, so terbawak la depa ke blog aku ni.. 



Ini lah sebab banyak traffic datang under that keyword.. Duduk dekat first page rupanya.. hehe..



So, ternyatalah sebagai seorang blogger, kita kena dalami jugak ilmu berkaitan SEO ni.. sebab ilmu tu berkait rapat dengan apa yang kita dok buat ni, Blogging..Memang sangat banyak kepentingan SEO ni.. Terpulang kat kita ja nak amek tau or buat tatau.. Tapi for the time being aku belum sempat nak belajaq dalam2 lagi tentang SEO tu sebab kena utamakan benda lain dulu.. Yelah, student la katakan..Nak kena utamakan kurikulum dulu la kan..hehe... So, itu sajalah yang aku nak kongsikan untuk kali ni...


Assalamualaikum.
*****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

30 Org Buat Aku Senyum

  1. sy pon noob gak bab seo ni.blog pon xsiap2 lg...ehehe :)
    tp citer tu mcm menarik je?dh tgk ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. samalah kita.. :D Dah tengok dah.. Mmg lain dari yang lain cerita tu.. :)

      Delete
  2. terasa nk kcaw trafik dye dgn keyword sembunyi : amukan azazil la..
    hihi

    ReplyDelete
  3. aq x tau lngsung pa bnda SEO tu...lgi teruk.ish3 -_-"

    ReplyDelete
  4. wahh okeyklah tu dpt jgk traffic tersembunyi

    ReplyDelete
  5. wah pasni lagi meriah la kan.. wa pya blog pun terikat dengan master chef punya keyword sejak dr dulu lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapnya makin meriah lah.. hehe.. oh, lepas ni kena buat entry pasai mastercheff la cmni.. haha

      Delete
  6. Oh, mcm tu ka SEO, keyword tu? haha. aku ingat formula apa :p

    Okay lepas ni nak buat cmtu la :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih kurang cmtula benda tu berfungsi.. hehe.. aku pun dok noob lagi As.. :D

      Delete
  7. wow, seo? baru tahu. hehe. benda bagus ni. aku agak ketinggalan di situ. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun dok ketinggalan gak bab2 ni.. haha.. geng la kita.. :D

      Delete
    2. geng sikitla. sebab aku tahu sikit. hang tahu banyak.

      Delete
    3. Cmtu plak ek? hahaha.. oklah.. tapi aku pun tau ciputt2 jaa..

      Delete
    4. ada ler tu. aku pun menggunakan seo la. juga. nnti aku try cemana. hg kongsi entri ini. thumbs up. memang berguna.

      Delete
    5. Hehe.. Nnt hg plak kongsikan k.. :)

      Delete
  8. mmg bagus natang seo nie .
    * haihh , dh lama x singgah sini aihh ..

    ReplyDelete
  9. oh, macam kata kekunci utk ke blog kita lah ya?
    SEO tu singkatan utk apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata kunci tu salah satu cabang dalam SEO jugaklah rasanya.. kalau xsilap lah.. hoho XD
      SEO tu singkatan untuk Search Engine Optimization.. :)

      Delete
  10. langsung tak tau pasal benda SEO ni . memang noob habis ! hahaha XD

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Sama2 deno.. ni ja yang mampu saya share.. :)

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D