Movie Time: Ironman 3.. Gila!!

By Kimi Jamai - April 30, 2013


Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Memandangkan esok ciiuuuti, maka hari ni aku telah bersetuju untuk p tengok wayang dengan member2 aku.. Cerita apa? Cerita tu bertajuk  Jejaka Logam 3 ataupun dalam bahasa inggerisnya Ironman 3..yeah.. Dah lama dah aku dok tengok Trailer Ironman 3 ni.. Dok ingat xdak chance dah la nak tengok kat panggung.. Dok rasa macam nak tengok Ironman 3 ni online ja nnt, tapi alhamdulillah ada plak free time macam tadi tu, tambah dengan esok cuti lagi, mmg x lepas dah peluang cmni..So aku ngan 3 lagi kawan aku pun p la tengok! Lokasinya kat TGV Aeon Cheras Selatan.. First time aku jejak kaki kat situ kot.



Sebelum tengok Ironman 3 tu, kami berhasrat untuk penuhkan perut masing2 dulu.. N member aku ajak aku try satu kedai jepun ni.. Nama dia Teppayanki! Masakan dia simple ja.. Ada nasik, sayuq2, pastu tambah dengan daging or ayam and a few other lauk dalam menu dia tu..Aku pilih daging lembu.. Beef Teppayanki.. Kami duduk depan tempat cheff dia masak.. Lepas beberapa minit, siaplah Beef Teppayanki aku.. Fuhhhhh... mmg sedap! Perfecto! haha.. Xpernah aku makan sayuq sebanyak tu seumuq hidup aku.. N makan kat situ mmg kenyang.. So, sangat berbaloi.






Ok, lepas dah makan, dah solat, apa lagi, Movie time la kan? Cerita Ironman 3 bagi aku, so far, is the best Superhero movie ever laaa..  Bukan nak gebang ka apa, tapi seriusly mmg best.. Cerita superhero selalunya straight forward ja kan? tapi untuk cerita Ironman 3 ni mmg ada sedikit kelainan sebab kat dalam cerita tu ada sedikit twist2.. 


Bab grafik dia plak jgn nak cakap laa kan, mmg tip top meletop gebabom la kan.. Everthing looks so good.. Everything.. Pelakon plak kebanyakan pelakon2 utama adalah pelakon yang sama dengan Ironman yang sebelum2nya...Sinopsis cerita ni plak, America sedang berada dalam ketakutan sebab seorang pengganas yang bernama Mandarin tengah dok x puas hati ngan America.. Dia rancang bombing kat serata America. "Kononnya la". Dalam pada masa yang sama, beberapa tahun yang lepas, Tony pernah sakitkan hati dua orang manusia, sorang tu perempuan botanist (exgirlfriend Tony) n sorang lagi wakil daripada AIM(research company) yang nak ajak Tony untuk join company dia.. Tony kecewakan kedua dua depa dalam satu malam tu.. N sekarang depa dua2 muncul balik dalam hidup Tony dibawah satu misi iaitu untuk balas dendam.. 



Sampai situ jelah aku boleh cerita..Hehehe..macam yang aku cakap tadi, cerita agak twited sikitlah.. Twisted yang boleh diagak oleh penonton..but still interesting la.. Kalau nak tau selebihnya, p la tengok sendiri noh..ataupun tunggu ja nnt tengok online k.. :D Jap nak tambah sikit lagi, apa yang buat cerita Ironman 3 ni best trok adalah cerita dia lawak, action dia mmg stailo, ada cintan cintun sikit, grafik dia mmg gila, n last sekali, suit ironman tu mmg smart nokhoromzs.. Haha..Kalaulah dapat kat aku sepasang.. Jadi, itulah sedikit sebanyak tentang Ironman 3. Oh, lupa nak bagi bintang. Untuk Ironman 3, aku bagiiiiiiii.

8.5 bintang!


So, setakat tu sajalah untuk kali ni.. Sapa2 yang belum tengok lagi cerita ni, p lah tengok.. Mmg berbaloi jugaklah.. Best. Puas. Orait.. thats about it.

Assalamualaikum.
*****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

16 Org Buat Aku Senyum

  1. cerita ni memang awesome bro..=)

    perlukan bantuan vote untuk blog saya..

    http://www.melastikbintang.com/blogger/contest-review-blog-paling-popular.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep mmg awesome. Dah undi bro MB.. goodluck bro.. :D

      Delete
  2. arghhh ! nak pi tgok . tapi tak dak member nak teman . huhu ==' sakit hati tol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom aku teman jom.. tapi hg belanja la noh.. haha

      Delete
    2. haha , boleh ja . tapi lani mood dh down dahh ! tgok kt astro la jawabnya .

      Delete
    3. Laaa.. awat mood down plak dah.. haha.. xpa2, len kali la noh..

      Delete
  3. harap. memang tak dak chance nak tgk kat panggung wayang. nonton online jer la ceritanya.

    ReplyDelete
  4. tringin nk tgk la pulak..haahhaa..
    bleh ajak hajar pasni.kekekkee :))
    btw,sedap dak beef 2?aritu aq pi,aku lalu ja kedai 2.haha ^^,

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1st, tengok jgn x tengok.
      2nd, mmg sedap gila beef teppayanki tu! haha

      Delete
  5. nak tengok tapi apakan daya . . panggung jauh , huu T_T

    ReplyDelete
  6. cantik restoran tu, wah iron man..belanja pi tgk wayang..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap makan situ zaza.. Belanja tengok wayang? haha.. mai serdang dulu baru bleh blanja.. XD

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D