Jom Tengok&Pengalaman: Kereta Dash Milik Barbie Kertas???

By Kimi Jamai - April 28, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Alhamdulillah.. Harini settle dua test.. Etnik n TitAs.. Lega sikit rasa.. Kenapa xlega banyak? Sebab esok ada test lagi.. Lagi susah. Haha..  Dalam dok tension2  minggu test ni tetiba plak dah terkenang zaman masa kanak2 dulu..Zaman masa suara pakat2 dok sedap macam Justin Bibiaq lagi nu.. Haha.. Masa aku budak2 dulu kan, mcm2 permainan yang kami ada.. Mcm2 musim permainan yang kami kanak2 semalaysia harungi dan cipta bersama *cewwahh..


Ada permainan tradisional mcm Guli, gasing, tuju selipar, tuju spender, aci ligan duduk, bola cop dan mcm2 lagi.. Ada jugak permainan modern yang kami main sebab kat TV tengah dok tayang cerita yg berkaitan dengan mainan tu.. Contohnya Beyblade, YoYo, Crushgear dan jugaakk Kereta Dash..  Tapi budak2 perempuan jarang sikit nak main benda2 ni kan? Or hgpa pun main ja mcm budak2 laki?.. Kalau hgpa xmain benda2 ni dulu, meh aku nak tunjuk sikit gambaq2 kereta Dash yang stailo2 n yang telah menyebabkan aku xmakan seminggu sebab nak kumpui duet nak beli kereta ni.. Jom tengok!










Amacam? sumanya stailo2 kan? tapi aku xmampula nak beli semua tuu...N aku dah xingat dah pun yang mana satu yang pernah aku beli dulu... Tapi yang konfoom2 aku ingat aku pernah beli adalah satu ni..Aku beli sorok2 daripada mak aku..Kalau dia tau aku beli tu, mmg abeh la aku..hehehe.. Yg ni mmg yg paling mahal aku pernah beli, sebab tu lah aku ingat.. Meh aku nak tunjuk...

Enjin kat depan tuuuu... 


Sempoikan? kan? kan? Haaa.. Budak perempuan msti tak berapa nak tau sangat pasai Kereta Dash ni kan? Sebab apa? Sebab dulu, msti hgpa dok sibuk main Patung barbie yang kertas tu kan? haha.. Ala yg hgpa beli baju kertas dia kat kedai runcit depan tu laa.. Senang cerita meh aku tunjuk.




Haaa.. Dok senyum tuu.. mmg dulu pernah main la tuu kan? Rindu zaman masa kecik2 dulu kan? Time  tu yg kita pikiaq just makan tidoq p sekolah bertengkaq ngan kawan, balik rumah main guli..Mmg simple habeh r hidup time tu..Hehe.. So, entry kali ni aku saja ja nak bawak hgpa yang lebih kurang sebaya dengan aku untuk mengimbau zaman kita kecik2 dulu.. Look at ourselves now and see how much we  have changed from budak kecik yang pernah teriak sebab gasing pecah kena pakok, n sekarang dah besaq panjang dah pun.. Alhamdulillah atas umur yang diberikan.. So, tu sajalah yang aku nak kongsikan.. Sebenaqnya tadi aku ingat nak tunjuk gambaq kereta Dash ja kat hgpa, dah tetiba tersembang panjang plak dah.. Haha.. Ok, tu ja kot.. 

Assalamualaikum.
******************
Jemput Komen.

  • Share:

You Might Also Like

14 Org Buat Aku Senyum

  1. hahaha... yela time dulu. kecik2. suka sangat benda ni harga 20sen jek. murah. kereta cenggini aku tak mampu nak beli. haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Mmg dok kumpui patung kertas tu yer dulu? simpan lagi x?

      Delete
    2. hahaha.dulu memang suka kumpui, skrg tak simpan doh eh. patung kertas tu, eja boleh simpan selama dua hari jaa. lepas dua hari semua dah hilang. haha. lepas tu beli baru lagi.

      Delete
    3. Laaa..awat hg x simpan ejaa.. kalau x, boleh mai tunjuk kat sini... XD

      Delete
    4. hg ni laaaaa... buat malu aku jaa. nak tunjuk pun dah buruk. lagipun patung kertas tu nampak aurat. hahaha :P

      Delete
  2. terkenang balik zaman zaman belum baligh dulu . kalau dulu , apa je yang shida tak pernah main . semua merasa . apa yang budak lelaki main , shida pun join . panjat pokok , redah hutan belakang rumah , patung barbie kertas pun ada main jugak . siap buat sendiri lagi . hahaha .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... ganas gak shida dulu noh.. :D Buat sendiri? Wah,.. kreatif2..

      Delete
    2. haha agak ganas la jugak . geng geng semua kebanyakkannya lelaki . patung kertas tu buat dengan adik . time tu jadi feminin sikit . hahah :D

      Delete
  3. sumpah , rindu gila zaman kecik- dulu . comel ja men natang nieh . yg syok tu , abg pon join sekaki , hahaha !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..abg hg join maen patung kertas tu? ok, itu rare.. XD

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D