Pengalaman: Putra Idol Audition.. Getaq habeh satu badan!

By Kimi Jamai - April 04, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Hari ni 4.4.2013 telah berlangsung audition untuk Putra Idol yg dianjurkan oleh Music Department Universiti Putra Malaysia.. n aku join benda ni.. Hehe.. Saja nak try nasib and nak rasa pengalaman nyanyi depan juri dalam satu bilik tertutup.. Xpernah lagi aku berada dalam situasi yang macam tu, thats why la aku nak rasa... Hehe.. Hadiah untuk Putra Idol ni Rm1500.. n juri dia masa final nnt adalah Dato' Ramli MS.. 


Pagi tadi aku ada kelas, balik2 lepas kelas tu makan sat, pastu truih p ngan member aku lagi dua orang yang nak try out audition ni jugak.. Sampai kat lokasi audition tu, jumpalah dengan lagi ramai member2 yang nak audition jugak.. Lepas tu, isi2 borang sikit, amek resit bayaran pastu kena tunggu dalam bilik menunggu dia.. No giliran aku 054..





Sempat bergambaq sementara nak tunggu turn..

Sampai ja giliran aku, aku pun masuklah dalam bilik tu... Ada tiga orang judges tadi, suma perempuan.. Sorang org putih n sorang muka macam taiwan n sorang lagi malaysian la kot.. Haha.. aku xcek la plak IC depa sorang2 tadi..  Masuk2 tu, aku pun perkenalkan la diri.. My name is Hakimi, Im from Modern Language and Communication Faculty.. pastu suma diam.. 

"Krik krik krik krik krik Krik krik krik krik krik"

"Err.. Can I start now?" Aku tanya
"Yes yes yes, you can start whenever you want" depa jawab


Nyanyi nyanyi nyanyi.. Ada la part2 yang terkucil..Pitching out sini sana... Nervous punya pasai.. Haha.. lantak r.. Lepas dah abes aku pun keluaq laa... Kat luaq tu, ada sorang wartawan dari The Star mai interview aku sat.. Hehehehehe.... Dia tanya2 sikit pastu done.. Lepas tu kami pun balik laa... So, itulah ceritanya Audition Putra Idol aku.. Dapat x dpat esok baru tau... Tapi xkisah pun, sebab tadi mmg buruk bebenau bunyi aku nyanyi.. haha.. Dah dapat pengalaman tu cukuplah... Hehe..Oh, lupa nak habaq, aku bantai lagu Seroja dengan lagu Talking To The Moon tadi...


Thats all for now.

"Experience is one thing you can't get for nothing"

Assalamualaikum.
*****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

20 Org Buat Aku Senyum

  1. god lux yeah....macam best je tengok..sana sini poster ni ada....nak test jgak..tapi takut gempar bumi je nanti..so tak jadi...hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanx.. haha... Gempaq bumi noh.. dahsyat btoi.. XD

      Delete
  2. gud luck kimi!!moga2 brjaya ^^,
    lgu talking to the moon tu favourite wa tuuu..haahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanx umi..Tapi audition tadi pun dah hancuq.. mmg x lepaih la.. haha.. XD

      Delete
  3. masuk auditon nyanyi , kena interview dengan wartawan . dah boleh jadi artis ni . hehe . well , good experience . good luck Kimi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Thanx shida.. Xmampu la nak jadi retis2... just nak kutip pengalaman ja.. :)

      Delete
  4. good luck kawan . nanti kalau dh jadi org femes jgan lupa kat Budak Jahat narh ? hehe .haipp , hg nyanyi lagu Talking to the moon . laa tu lagu kesukaan cek la tuh !

    ReplyDelete
  5. fuyyoo..kimi masuk audition..btw tahniah sebab anda berani..terbaik kimi..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. saja try2.. hehe.. tapi memang cuak gila kot alyn.. XD

      Delete
  6. Fuiyoo comfirm dapat ni xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tataula syamimi... tadi nyanyi hampeh jaa.. xdapat kot..

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D