Pengalaman: First Time Beli Barang Online Kat Zalora.com.my

By Kimi Jamai - April 05, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Beberapa minggu yang lepas, rakan blogger yang sangat rapat ngan aku, Kak Hanny ada offer untuk recommendkan nama aku untuk terima voucher Rm50 dari Zalora.com.my(gedung beli belah online).. Tapi time tu aku tolak, sebab aku ingatkan beli belah online ni leceh dan menceceh.. Tapi lately ni aku banyak dok terbaca tentang review daripada blogger2 lain kata seronok dan senang berbelanja kat Zalora.. So, aku pun search la kat internet cara2 nak dapatkan voucher Rm50 from Zalora tu.. Nak tanya balik kat Kak Hanny, segan la pulak sebab dah pernah reject offer dia dulu.. mehmehmeh.. 


Lepas tu, aku pun jumpa entry2 daripada blogger2 lain tentang mcm mana nak jalinkan kerjasama dengan pihak Zalora ni.. Kalau nak tahu lebih lanjut lagi, boleh la klik sini .. Secara ringkasnya dan mudah difahaminya, the deal is Zalora bagi blogger voucher RM50 n the blogger kena buat satu review tentang pengalaman dia berbelanja at Zalora.com.my.. Segala urusan pengoderan dan pendaftaran aku, aku settlekan semalam petang 4 April 2013.. n harini, elok2 ja aku sampai kat rumah(5 April 2013) baju yang aku order tu dah sampai.. Cepat gila kot.. n aku xbayar satu sen pun.. XD Baju yang aku pilih tu xdala style tara mana pun.. Baju kosong jaa.. haha.. tapi berbaloila sebab free kan.. Nak tengok?


Nampak simple tapi smart.. Model tu pakai memang la simple n smart.. bila aku pakai jadi simple je la, smart tu hilang truih..haha..Ok, sekarang kita try pakaikan baju tu kat Retis youtube kita si ImanSyippo plak k.. 


Muka xbleh blah..haha.. hgpa kenai x ngan budak ni?

So, itulah rupanya baju yang aku beli daripada Zalora.com.my.. Simple ja.. Kepada yang berminat nak shopping kat Zalora, silalah ke laman web Zalora k.. Sekrang ni depa dok ada mcm2 promotion.. Antara ciri2 Zalora yg aku rasa sangat menyenangkan pelanggan adalah:

  • Pihak Zalora sangat alert dengan pandangan pelanggan depa.
  • Depa cepat balas email.
  • Hantaq barang yg ditempah pun cepat.

Maybe ada blogger lain yang berdepan dengan masalah dalam process pembelian ni, tapi tu mungkin kes2 terpencil ja kot.. Maybe ada slight problem yang xdisengajakan oleh pihak Zalora..So, itulah pengalaman aku bekerjasama dengan pihak Zalora.. Kepada blogger2 yang berminat untuk jalinkan kerjasama dengan pihak Zalora, boleh la ke blog ni untuk dijadikan rujukan hgpa k... Thats all from me.. 


"Maut jgn dicari, rezki jgn ditolak"
Assalamualaikum.
****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

15 Org Buat Aku Senyum

  1. wah..best nye shopping free :D
    mcm knl la model tu..hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah.. kalau free mmg best anis.. keh3.. kenal ek model tu? haha

      Delete
  2. pewwiitt~~ dah buat gak...hahak...tunggu zalora respon je lagi..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. tunggu noh.. japg sampai la tu.. ^^

      Delete
  3. Wahhhj....yang syok tu tgok model2 tu bergaya...kihkihkih

    ReplyDelete
  4. hmm..tengok iklan dia kat tv pun riuh dah..hmm..cepat jugak ya sampai barang tu..

    ReplyDelete
  5. Teringin nak beli barang kat zalora sebab barang dia takde la mahal sangat . Tapi tak pandai and takut . Haha . Kenal la pulak si iman syippo tu . Haha . Nice shirt and selamat beristirahat kat kampung (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nnt shida try buat mcm kimi k.. dapat free ja.. Thanx shida.. :)

      Delete
  6. syoknya depa :) kami pun nanak ,. huhu

    ReplyDelete
  7. Zalora punya penghantaran memang terbaik, nak beli lagi pas ni...

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D