Pengalaman: Family Camp Out : Ulu Legong Hot Spring.

By Kimi Jamai - January 19, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Pada 19 hb Januari 2013 which was semalam, mak ayah aku telah membawa anak2 mereka serta menantu dan cucu mereka bercamping di Ulu Legong Hot Spring kat Baling.. Hehe.. ni first time aku nak  merasa ayaq panas kat baling tu.. Selama ni dok dengaq ja.. 

Aku ngan geng2 lelaki family aku bertolak pukul 5.15.. Kami bertolak awal sebab nak pilih tempat nak pacak khemah yang terpencil n best la.. Takut satg p lambat2 orang len dah amek spot2 yang stail2.. So kami gerak dulu... Kami sampai lebih kurang dalam 1 jam setengah lepas tu.. Dapat spot yg mmg agak menarik la.. Boleh la nak buat BBQ malam japg....Btw, tiket nak masuk dalam tu, 6 ringget untuk dewasa n kalau nak pasang khemah, 1 khemah harga dia 5 hingget..  Lepas dah settle pasang kami pun p la kat salah satu kolam yang ada.. lebih kurang pukui 7 cmtulah kami berendam tu, sementara nak tunggu maghrib..Mula2 aku tgok adik2 ngan abg aku dok letak kaki sikit2 ja kat dalam ayaq panas tu, ingatkan depa main2 ja.. Pastu aku plak try letak, fuhh memang panas laa... Tapi kalau dah letak lama2 you'll get use to it..

Bajet ja aku pakai spek besaq gedabang tu.. :P



pintu masuk ayaq panaih tu..

before pasang..

siap pasang.

imansyippo yang poyyooo.

Aku yang xpoyo.. xpoyo kan? kan? kan?






Sebelah malam plak, lebih kurang pukul 9.55 cmtu, ahli2 keluarga kami yang lain pun sampai.. N mulalah start ber-panggang ayam.. Sebenaqnya tujuan camping ni selain daripada nak memenuhi permintaan kakak aku yang xdapat nak join p Bukit Merah   haritu, is to celebrate birthday kak ngah aku, birtday suami kakngah, anniversary kak long dan last sekali to pre-celebrate birthday aku yang nak mai ni.. hehehehehehehehe ("hehe" panjang tu tanda nak mintak hadiah tau) .. Lepas dah siap panggang memanggang dan acara potong kek, kami pun pakat2 p berendam kat kolam..


Sila jangan ambil peduli tentang kain pelikat aku..



ayam panggengg.


potong kek..

Malam tu aku tidoq lebih kurang pukui 4 cmtu.. Dok kerja jaga api.. Hehe.. Bangun2 dah pagi... Pagi tu, depa pakat dok terjun lagi dalam kolam tu, aku dah malas dah nak berendam.. Balik rumah plak lah mandi..  Lepas dah siap2 kemas semua, kami pun berangkat balik ke SP... 





Kak ngah xda dalam gaambaq.. dia balik dulu.. 


It was a really great experience... Seronok gak sekali sekala p camping ceni..Nnt aku dah kawen, nak bawak mai isteri aku camping2 kat sini gak lahh ( tudia2) .. haha...  Orait lah noh, tu saja kot yang aku nak cerita tentang camping aku kat Ulu Legong Hot Spring tu... Hgpa pun kalau nak mai tu, sila2 lah noh.. Best.


Assalamualaikum

*******************
Jemput Komen


  • Share:

You Might Also Like

24 Org Buat Aku Senyum

  1. Replies
    1. owh... sekarang dah banyak depa tambah tau... nnt ajak family p k.. :)

      Delete
  2. best...dulu 2 3 kali setahun pi..tapi sekarang dah tak minat..hehehe

    ReplyDelete
  3. Wah seronoknya , hehe .. teringin jugak nak pergi sana tp tidak berkesampatan, huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..mmg best.. nnt ajakla family pergi k.. :D

      Delete
  4. osem lah celebrate birthday kt Ulu Legong . besa dah piiii , masa tu time fom 2 ujung tahun . mmg sempoii la !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. tp birthday mr kimi jamai ni blum sampai lagi.. so, cikwieda bleh la p beli hadiah siap2 noh.. haha

      Delete
    2. bereh seyh ! gtaw ja bila . *tu pun kalau cikwieda ada duit . haha

      Delete
  5. eh dah lama x pegi ulu legong nie...dah lain dah tempat die

    ReplyDelete
  6. last time aku pi masa dok Baling dulu....dalam 5 tahun lepaih haha....skrg rasa nak pi tu membuak-buak hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. owh, hg pernah dok baling.. mmg syok la.. P la weh.. serius dah banyak benda baru..

      Delete
  7. bestnyaaa weh. aku dah lama tak pi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nnt bila2 ajak la family hg p weh... best.. :) kalau bleh camping lagi best.

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. orang sungai petani rupenyer...huhu..best camping2 nieyh..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak sungai petani jugak yer? hehe... yep. best camping.. :D

      Delete
  10. wah seronoknya..have fun right?
    hehe fiqa datang balas kunjungan. :D
    ada masa, jom lah join segmen ni:
    http://fiqansz.blogspot.com/2013/01/segmen-up-kan-follower-2013-by-fiqa-nsz.html

    ReplyDelete
  11. kmainn ehh :) so, ni entry bgmbr lha kann ? nmpak ke enjoy an tu :P ble nk ajak skali ? :3

    ReplyDelete
  12. wahhhhhhhhhhhh...besttttt nyeeeeeeeeeeee~~~hahahahahaha

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D