Sembang2: Aku Nak Travel The World.

By Kimi Jamai - January 15, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah... Antara gol yang aku target aku nak buat sepanjang hidup aku is Mengembara.. Mengembara tgok dunia... Tgok kemegahan piramid Giza, keindahan perkambungan dekat Bhutan..Tgok luasnya the grand canyon..Tgok cantiknya pemandangan Taj Mahal.. The Great wall of China dan sebagainya lah.. Kalau aku ada duet sekarang, mmg dah lama aku p.. Tapi malangnya sekarang ni, nak beli spender pun share duet ngan parents.. Apatah lagi nak beli tiket flight y nak p mengembara ni suma... Tapi In Sha Allah, kalau umur panjang ,bila aku dah kerja nnt, ekonomi dah stabil, aku nak p travel the world..This is not just a wish, this is a dream that will soon come true dengan izin Allah.. Jom ramai2 kita p mengembara tgok hebatnya ciptaan Tuhan...


Harapnya sempatlah aku laksanakan impian aku ni.. In sha Allah.. 

"Jauh perjalanan, luas pemandangan"

Teringin nak tgok tempat2 lain kat dunia ni..


Subhanallah..

Assalamualaikum.


**************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

18 Org Buat Aku Senyum

  1. Subhanallah, canteknya view.


    p/s: Nurul dtg dan balas kunjungan anda. Done follow too :)

    ReplyDelete
  2. masyaAllah...siapa yg dapat nafikan? KY teringin nak jelajah, tapi apakan daya, masalah yg sama dihadapi heeee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah kewangan jugak yer KY? hehe.. kita sama2 kumpui duet k.. :D

      Delete
  3. Subhanallah ... Wahh,sama la kita ... nak mengembara juga dan lebih mengenali bumi Allah ni.. In syaa Allah dengan izinNya :).. follow u here,do keep in touch yeah ! ^^,

    ReplyDelete
    Replies
    1. in sha Allah.. sama2 kita usahakan yer.. :) orait.. keep in touch k..

      Delete
  4. wahh kretip! aah kan teringin nak merantau juge weeee

    ReplyDelete
  5. wah tingginya impian tu..hehe chot nk pergi taj mahal kalau blh:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. xtinggi mana pun.... keh3.. Nnt chot p Taj Mahal ngan suami la noh.. baru syiok.. hoho

      Delete
  6. InshaAllah, kalau rezeki lebih, ku juga mahu merantau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.. kalau kita usaha, In sha Allah ada jalannya.. :D

      Delete
  7. Salam singgah..SubhanAllah..cantiknya. Saya pun sangat2 berharap, dapat travel ke tempat2 macam ni. Melihat ciptaan Allah..merenungnya boleh mempertingkatan iman.



    p/s: rasa macam pernah tengok blog ni..hehe..pernah masuk remaja ye. wooo..kembang saya..terima kasih sebab sudi follow blog saya yang usang tu. ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) smoga kita semua dapat p travel untuk tgok hebatnya ciptaan Allah.. :) blog sya ni pun usang gak.. hehe.. :D

      Delete
  8. jangan lupa , 1 lagi tempat yang diidamkan oleh semua umat Islam . Makkah Al-Mukarramah . the best place ever :)
    semoga impian kimi tercapai :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..yep.. Mekah mmg in sha Allah akan pergi kalau umuq panjang.. :) Thnx shidah.. :D

      Delete
  9. best kan travel..nak travel jugak..bila la tu agaknye..

    psst! lukis guna ape ai ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah.. best. tapi kena tunggu poket dah kembung sikit laa..haha.. Guna lukis kat bitstrip.com.. :)

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D