Sembang2: Nak Cakap KL Takpe, tapi..

By Kimi Jamai - January 16, 2013

Assalamualaikum...
Salam muhibbah..  Aku orang kedah.. Lahir kat Kedah, tinggai kat kedah.. Tapi bila sambung belajaq ni dah merantau jauh sikit laa..tpi  bila dok kat tempat orang pun aku still dok sembang kedah jugak.. xkirala kawan aku tu orang KL ka, orang Melaka ka.. suma aku sembang kedah ja.. hehe.. Tapi kadang2 tu ada jugakla aku tersasul cakap Key-El sikit2.. n bila aku tersasul tu, aku xbrapa nak suka kalau ada kawan aku yang datang dari kedah jugak, pastu dok perli2.. dok perli pastu pndang pelik mcm aku baru lepas buat jenayah besaq ja.. Lagi aku panas kalau selama ni dia tu yang dok sembang KL ngan orang2 lain... Aku xkisah pun kalau orang kedah nak cakap KL.. seriusly aku xkisah langsung, dah depa selesa nak cakap KL, why should i bother kan?  ..Yg aku geramnya, bila orang kedah yang suka cakap KL dok kondem,perli, kutuk orang kedah yang tersasul cakap KL..  Buat rilex sudah la kan..


Aku xtuju kat sapa2, cuma peringatan kepada kita2 yang terbaca benda ni..  Mcm aku cakap tdi, aku sikit pun xkisah kalau ada member kedah aku yang cakap KL, nak smbang KL ngan aku pun xpa aih.. Xda masalah langsung..Yg aku xsuka just geng2 yang dok perli2 orang cakap KL.. lebih2 lagi kalau orang tu just tersasul ja.. 

"Mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih"

Assalamualaikum.

**************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

10 Org Buat Aku Senyum

  1. chill ey kimi . Malaysia ni banyak bahasa @ loghat yang kita boleh guna . peduli kan apa orang kata . yang penting kita sendiri selesa dengan bahasa @ loghat yang kita gunakan tuu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. tula, xkisah pun orang lain nak cakap loghat apa pun... cuma xbrapa nak suka geng2 yang suka dok kondem orang lain.. hehe.. :D

      Delete
  2. yeah..org tganu lg susah nak ckap ke el.. tp we ol proud to be tganuians~haha..bereh sokmo

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah.. im proud to be a kedahan tu... Btw, kawe ado ramai saing klate ngan tganu.. baik2 sokmo.. :D

      Delete
  3. kalau kawan hang baca post nih tentu aih dia sedih tak?? lekk sudahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. xdak pa aih.. lagipun ni secara general jaa.. hehe.. : xdak tuju sapa2.. :D

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D