Pengalaman&Sembang2: Aku Minat Buat tu!

By Kimi Jamai - January 07, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah..Kepala dah overload dengan nota2 untuk test esok, so aku ingat nak sembang2 sikit ngan hgpa kat sini.. Nak tinggalkan kejap segala huruf2, konsep2 dan sejarah2 yang aku dok hapai dari tadi supaya aku boleh bercakap sorang2 kat dalam hati sambil jari menaip laju idea2 yang aku nak sampaikan.. tudiaa bahasa aku!. Hehe.. Untuk pengetahuan hgpa, aku suka edit gambaq. Aku suka bermain dengan teknologi untuk cipta ataupun untuk olah sesuatu tu jadi sesuatu yang lain. Terutama sekali gambaq la.. Mmg sejak dari first aku kenai software2 pengeditan gambaq lagi aku dah jatuh cinta (jatuh cinta tuuu) dengan benda alah ni.. Mula2 dulu aku edit2 gambaq guna paint jaa... Hgpa tau dak paint? Software edit gambaq yg paling sadis sekali. Tapi sadis2 pun, software tu la yang mula2 buat aku jatuh hati untuk main2 edit2 gambaq ni.. Suma ni sekadar hobi. Sejak dari tu, aku mula explore  mcm2 lagi software yang lain..   

Aku xpandai pun edit2 ni, tapi aku minat.. n that is  what matters..  kalau kita minat buat sesuatu tu, kita xkan stop untuk improve diri kita dalam apa jugak benda yang kita minat tu..  Tapi sampai sekarang pun aku X expert lagi, masih belajaq lagi.. Tapi ada la sikit2 improvement  . Kalau nak dibandingkan dengan gambaq yang aku edit masa tahun 2010 dulu, yang sekarang ni ok lagi kot.. Tapi yang lawaknya, dulu masa aku dok mula2 edit gambaq2 ni, aku perasan macam gambaq yang aku edit ni stail.. Tapi bila aku tgok balik sekarang, geli tekak. Haha.. Msti kawan2 aku kat Fb yang tgok aku dok post gambaq2 yang aku edit ni rasa mcm nak hempuk ja laptop depa kat muka aku.. Haha..  Hgpa nak tgok dak gambaq2 fail yang aku edit dulu? haha.. Jangan gelak kat aku noh.. Time ni aku belum baligh lagi dalam industri edit2 gambaq ni.. Keh3..

2010








Dalam tahun 2011 pun still dok blajaq lagi.. So merepek ja aku dok edit2 dulu.. haha.. Jangan gelak! (eh, aku yang gelak ek?)

2011





Dalam tahun 2012 plak banyak benda baru yang aku belajaq..belajaq itu n ini... N minat tu makin membara bila kita dah mahir sikit2.. Dak gitu?


 2012

Hgpa jgan kata aku bajet noh.. Walaupun nampak macam bajet model jaa. tapi aku xbajet.



Hahaha.. Sedih aku tengok gambaq2 ni.. bukan sedih sebab gambaq2 ni buruk ka apa, tapi sebab aku dengan bangganya g post kat Fb.. Hehe.. Tapi xpa, never stop learning. and learning must start from not knowing to knowing.. From less knowing to much better understanding.. Hehe.. Alhamdulillah sekarang ni, dah ok lah sikit kot..N dah buleh buat duet sikit2 dengan minat n pengetahuan yang ada ni.. Harap2 untuk masa hadapan ni, makin bertambah la kemahiran2 yang aku ada ni.. Segalanya dengan bantuan dan izin Allah.. Sekarang ni dok berjinak-jinak dengan edit2 blog plak..hehe.. Tapi yang tu aku still noob lagi laa... Xterer macam brother Fizgraphic kita.. Hehe..  Oklah, papepun, Ingat, Kalau kita minat buat sesuatu benda tu, selagi mana kita xkacau orang n benda tu xberdosa, pulun la buat sampai ke tahap tertinggi. Bukan senang nak ada minat towards sesuatu benda, so bila ada minat tu, go for it. Xkira minat nak goreng pisang ka, minat tanam pokok kaktus ka, apa2 saja minat la senang kata.. Papepun, aku sekadar berkongsi cerita k.. Cerita tentang minat n how it can help u in doing better in life. Thats All..

Tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol.
Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

4 Org Buat Aku Senyum

  1. hahahaha BEN 10 ? ? takde kartun lain ke ? ? hahaha :D

    ReplyDelete
  2. nak tergelak la tgok gambar yg THE LAST AIRBLENDER tuh . hahaha . mata tu bersinar-2 ja . yg gempak skali gambar yg BEN 10 tuu . staill !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... noob gila time buat airbender tuu.. Keh3

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D