Pengalaman: Semester 1, Sayonara. Arigato.

By Kimi Jamai - January 10, 2013


Assalamualaikum.
Berakhirnya paper Pengucapan Awam tadi maka dengan ini secara rasminya, tamatlah Semester pertama aku kat upm ni... Sat ja rasa masa berlalu.. Pejam celik pejam celik, dah habes pun semester satu. Rasa mcm baru ja lagi aku hangkut barang2 aku, segala bantal wangi bantal busuk, baldi, hanger suma masuk dalam booth keta n mai ke UPM ni... Hehe.. Aku ingat lagi masa mula2 nak mai UPM ni aritu, sesat ntah kemana hala.. Abeh satu kreta bertekak.. Haha..  Lepastu minggu orentasi, kenai2 kawan2 baru.. Blajaq cheersla, belajaq cena nak menghanjeng kolej lain.. Kah3.. Seronok time tu.. Habeh orentasi universiti, aku dok risau kalau2 ada induction kolej plak. tapi nasib aku baik, kolej yang aku dapat ni kolej sapara swasta, so mmg xda kes2 induction kolej.. and that makes living in this kolej feels so like a boss.. haha.. So, kalau sapa2 yg nak apply masuk upm tu, silalah doa banyak2 that hgpa dapat kolej serumpun orait.


Alhamdulillah. Dapat plak roomate yang mmg bertimbang rasa. Bilik dekat dengan toilet. Aku mmg bersyukur gila la nak habaq kat hgpa. So, sekarang ni dok tunggu result jela. Harap2 result aku untuk first sem ni ok la.. Walaupun paper last tadi mmg agak mcm nakhayammm, tapi aku harap nasib still menyebelahi aku la..  Hgpa doa la kat aku sama k.. Harap2 dapat start with a good pointer la kan.. Dalam semester satu ni banyak gak yang aku experience.. P berenang kat swimming pool UPM, buat persembahan kat food festival, berjalan dari fakulti ke kolej (jauh. seriusly), sesat dalam UPM (masa mula2 dulu), Movie night setiap malam sabtu ngan member2, terpaks berhimpit nek bas n banyak lagi la. Selain daripada itu (ayat budak SPM), dalam semester 1 ni gak la aku ada explore2 Key El sikit.. Aku ni dulu budak kampung jaa.. jarang gila lah nak jejak kaki ke KL ni..  Tapi bila dah belajaq kat sini, nak taknak, kena tau jugak selok belok The city of light ni.. :) So, secara overallnya, first semester is awesome. and aku percya that the upcoming semesters will be much2 more awesome+mer.. So thats pretty much it. Aku nak layan movie sampai termuntah plak sekarang.. haha. k bye.






Ehh jap, ni plak senarai subject yang aku amek untuk semester depan.. Ada bahasa Thailand kot. Mampuih la akuu.. Aku ingat nak amek mandarin aritu, tapi ada masalah sikit, so inilah jadinya. Berdarah la kening aku bekerut belajaq bahasa Thai ni sem depan. Harap2 aku dapat sedut ilmu2 ni suma dengan mudah.





Itu saja untuk waktu sekarang..
Assalamualaikum.

  • Share:

You Might Also Like

2 Org Buat Aku Senyum

  1. macam best je jadi siswa/siswi ni ~~
    harap dapat laa jugak merasa jadi siswi nanti . hahaha . btw , Good luck for your result Kimi ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanx shidah.. In sha Allah one day shidah pun akan jadi gak.. :)

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D