Sembang2: Install IntenseDebate (Tutorial & Testing)

By Kimi Jamai - August 01, 2013

Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Semalam baru aku terjumpa cara cmna nak install IntenseDebate comment kat blog ni.. Selama ni dok tengok IntenseDebate ni kat blog org lain, tapi xpernah plak cuba nak cari cara untuk install dia.. Padahal senang ja pun rupanya,.haha.. So, aku pun daftar kat IntenseDebate Comment tu, n then install kat blog aku ni.. Bila dah daftar tu, mmg dia akan ajar one by one step untuk installkan comment tu kat blog kita.. So, kalau hgpa berminat nak install ruangan comment macam kat bawah blog aku ni, boleh la p daftar kat intensedebate.com yer..




Cara nak install.
1. Daftar.
2. Pilih untuk install IntenseDebate kat blog masing2..
3. Verify Email.
4.Pilih add blog/website
5.Masukkan URL Blog
6. Upload HTML blog kat ruangan yg ditetapkan.
7.Lepas tu, bukak blog masing2, and then copy semua HTML code yg depa dah adjust, gantikan dengan HTML kita yg sedia ada kat ruangan Edit HTML.


Lepas tu, intensedebate.com comment hgpa siap untuk digunakan.. 

Salah satu sebab kenapa aku nak install IntenseDebat ni, actually bukan salah satu sebab, tapi memang satu satunya sebab aku daftar adalah dia sangat kemas dan teratur.. Haha.. Ni adalah entri first after I installed the comment, so kalau xmenyusahkanlah, nak mintak hgpa try comment something kat ruangan komen dibawah.. Komen testing testing testing pun dah kira ok, nak tengok dia berfungsi dengan ok atau x.. Hehe.. Boleh yer? Thanx hgpa! Itu saja for now.
Assalamualaikum
*****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D