Pengalaman: Random Talk on Bazaar.

By Kimi Jamai - July 29, 2013

Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Tadi sempat p ke Bazaar2 yg ada kat SP.. Yep, ada belambak bazaar kat SP.. Sampai xsempat nak p semua.. Ramai orang.. Biasalah kan.. Time dok jalan2 tadi sempatlah tengok tempat yg aku meniaga tudung/seluaq jeans dulu.. Jiran2 tempat aku meniaga dulu pakat masih ada kat situ.. Cuma aku jelah yg dah xdapat nak join depa sama2 meniaga tahun ni.. Tahun ni rehat sikit la.. Hehe..


Aku ni, salah satu kelemahan aku is that aku fail sebagai seorang pembeli dan jugak penjual.. Maksudnya? Maksudnya, kalau aku jadi pembeli, aku msti akan kalah dalam tawar menawar dengan penjual.. Makna kata, aku akan beli barang dengan harga yang mahal sedangkan barang tu boleh dapat harga yg lebih rendah.. Kalau sebagai penjual plak, aku msti akan terjual barang dengan harga yang paling rendah.. So, kepada pembeli2 sekalian, kalau dengaq nama penjada kedai tu Kimi Jamai, silalah tawar menawar dengan dia.. Hgpa akan dapat harga yg mmg rendah.. Im just bad in negotiating.. So, tahun lepas masa aku jual tudung, mmg banyak tudung yang aku jual murah2.. Tapi xkurang dari harga modal la.. Hehe.. 


Hgpa dah p bazaar berdekatan dengan rumah masing2 belum? Kalau belum, xpa jgn risau.. Hgpa nak p last2 minute nnt pun xpa.. Time tu nnt, tudung yg harga RM10 boleh turun sampai RM3.50.. Haha... Seluaq jeans yg harga RM60 boleh turun sampai RM40.. Tapi time tu nnt memang orang akan berpusu pusu datang so bersempit sempitlah hgpa..  Bak kata pepatah, "Last2 minute ni peniaga2 mmg nak perabih stock!" So, mmg ramailah yg akan serang bazaar2 ni suma last2 minute nnt.. Hehe.. Oraitlah hgpa, saja nak bersembang sembang sikit malam ni.. Ingat, belanja sekadar yg patut ok? Thats all for now..

Assalamualaikum
***************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

7 Org Buat Aku Senyum

  1. dah pi bazar pekan rabu. beli brg smbil btawar mnawar. hee

    ReplyDelete
  2. @Nour AdiebPekan rabu aloq staq la kan? tawar menawar? haha..

    ReplyDelete
  3. masalah ko dengan masalah aku macam sama. aku jenis tak sampai hati nak jual mahal2 kat customer. rasa macam membebankan dia je. tak sampai hati aku. lagi2 bila yang datang beli tu makcik2 yang memang nampak nak beli tak macam tak mampu.. adeh. aku mudah kesian.

    ReplyDelete
  4. @boni kacak Samalah kita bro.. aku mmg selalu rasa kesian kat org.. Tapi bila pikiaq balik, kat diri sendiri aku x kesian ke? :)

    ReplyDelete
  5. shopping last2 minute memang berbaloi,,heheh yana suka shopping kueh raya ,,kalau bju raya tue tkut xde saiz pulak,,,hehhe

    ReplyDelete
  6. @heirizalieyanaHa'ah betul tu.. Kalau laki senang ja nak cari size.. Kalau pompuan tu lain sikit la kan.. hehe.. :D

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D