Pengalaman: Kongsi Cerita Kucing.

By Kimi Jamai - May 16, 2013

Assalamualaikum.
Salam muhibbah... Tadi aku bukak email,  selak2 email terjumpa komen from blog ni.. Masa bukak blog ni, aku xperasaan sebab orang tu komen dekat entri yang dah agak lama, so bila bukak email baru perasan.. Komen tu ditinggalkan dekat entri yang aku ceritakan tentang anak kucing kena langgar dari paras kaki ke bawah n then mati dalam kotak kat bilik member aku.. Entry ni.  Orang tu komen tentang kucing dia yang baru ja mati.. 

Komen yang ditinggalkan tu..


Bagus betul kawan kita ni kan.. Dia layan kucing tu baik sangat.. Alhamdulillah, masih ramai lagi manusia yang prihatin dan sayang kepada binatang.. :) Dulu masa aku kecik2, kat rumah aku banyak sangat kucing.. Masa aku tinggal kat kuantan, lebih daripada 10 ekoq kot family aku bela.. Ada nama Era, Comel, Putih n banyak lagi la.. xbleh nak ingat suma sebab dah lama sangat dah.. Pindah ke Sungai Petani, dah berkurang sikit jumlah kucing tu.. Makin lama makin kurang n sekarang tinggal sekoq ja.. Si Bengkok.. Disebabkan dia sekoq ja, so mmg mak aku manjakan habis2an la.. Hehe.. Pointnya disini, aku nak cakap yang aku tau n aku faham kenapa kawan kita tu sedih bila kucing dia mati..  Dah sayang, mstilah sedih bila dia mati kan.. Xpa2, harap nnt lepas dah dapat lupakan sedih tu, kawan kita tu dapat cari lagi kucing baru n jaga kucing tu baik2.. :)



So itu sajalah yang nak diceritakan kali ni.. 
Assalamualaikum
*****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

23 Org Buat Aku Senyum

  1. Assalamualaikum...

    Jemput follow dan komen di blog movie saya yang tak seberapa ini :

    otakmovie.blogspot.com

    Terima kasih...

    OtakMovie : More than just reviews...

    ReplyDelete
  2. kucing . binatang yang paling manja . tapi tak paham kenapa ada orang still buat aniaya kat kucing .

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah betul tu.. tapi its ok.. masih ramai lagi yang prihatin.. :)

      Delete
  3. umh sya ada 16 ekor kucing sekarang ni..kalau sakit memang saya yang jaga..kalau mati pun ada yang mati atas riba.. setakat ni yang saya jaga time sakit ada 3.. sekor mati atas riba.. nafas pun sngkut2.. sya bisik kat telinga dia, kalau Allah nak dia sembuh, biarlah saya bangun esok dia sihat..jika tidak biarlah dia pergi.. tak lama lepas saya cakap tu Allah tarik nyawa dia atas riba saya.. terkedu.. tp sya rela dia pergi dari dia tanggung sakit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyaknya kucing awk.. :) msti meriah.. n mesti sedih bila satu2 pergi kan.. :"

      Delete
  4. sy pun penah menghadap kucing masa nak mati tak dapat lupakan matanya tengok kt kite :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya belum pernah tengok betul2 masa dia mati... msti sedih..

      Delete
  5. pernah juga jaga kucing sakit.. kucingd eno tu siap nampak tulang lagi kaki dia sbb bergaduh.. nak bwk pegi klinik takut kena operate ke apa, kesian dia.. last2 mak letak minyak gamat dan selalu cuci luka.. alhamdudulillah, sihat kucing deno tu.. still ada skrg.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..panjang lagi umur dia yer.. :D

      Delete
  6. pensil kan..

    Pensil.. tak pernah tgk kucing yg tgh nazak, nak mati...

    sebab pensil takut kucing..

    ReplyDelete
  7. tapi.. pensil teringin sangat :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nni one day pensil cuba atasi rasa takut kat kucing tu k.. :D

      Delete
  8. sedihnya baca tu... kesian kat kucing tu..

    ReplyDelete
  9. anda ditag!
    http://cayangmeowmeow.blogspot.com/2013/05/11-things-about-me.html

    ReplyDelete
  10. setuju tak kalau saya buat statement ni..."kasih sayang antara haiwan dengan manusia wujud apabila membela kucing"...bg saya mcm tu la...kalau org lain x tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep.. saya setuju.. sangat setuju.. Maybe ada orang minat membela binatang lain, tapi yang penting bila membela tu, msti akan wujud rasa sayang..

      Delete
  11. cik wieda pernah la tengok dgn mata sendiri masa kucing tu tengah nak tarik nafas . mmg kesian sangat . masa tukecik lagi , tapi still ingat :'' ya Allah rindunya dekat kucing tu . kucing tu nama Bibie .

    ReplyDelete
    Replies
    1. :" msti sedih sangat kan masa tu.. bila dah sayang..

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D