Sembang2: Jangan Bertangguh Macam Aku

By Kimi Jamai - May 26, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Assigment yang bertangguh setelah sekian lama akhirnya siap dalam masa satu malam.. Tengoklah betapa kuatnya aura "Deadline".. Haha.. Esok deadline, malam ni baru pulun nak siapkan.. Ish3... Padahai kerja ni dah dapat agak lama dah.. Tapi nilah realitinya seorang student universiti.. Eh silap, bukan realiti seorang student. Nilah realitinya perangai aku.. Esok nak hantaq kerja, malam ni baru dok kalut biawak nak siapkan... Hgpa jgn dok tiru perangai mcm aku ni *Padahai aku tau hgpa pun lebih kurang aku jgak kan?... Susah btoi bila ada penyakit suka bertangguh ni..

Yang bakal jadi students universiti, hgpa kena pastikan penyakit ni tak berjangkit kat hgpa k... Mungkin  penyakit ni akan mai singgah kat hgpa jgak, tapi kena cepat2 tampaq muka n ketuk2 sikit dahi kat tombol pintu bilik hgpa tu ok.. Bahaya tau penyakit suka bertangguh ni.. Bahaya.. Kalau dah dijangkiti penyakit ni, mmg susah nak cari ubat dia..Tanya Albert Einstein pun dia just bagi hgpa dua kupang pastu suruh hgpa p men jauh2... Mcm aku ni boleh dikira dah berada dalam tahap kritikal dah ni.. Kalau ikutkan, dah duduk dalam ICU dah ni.. Sebelum terjebak, jgn bertangguh langsung k.. 

Kalau x bertangguh, kerja yang hgpa buat pun akan comel sikit.. Boleh edit2 bagi elok, tanya2 lecturer dulu.. Kemas2kan semoleknya...Tapi kalau bertangguh esok nak kena hantaq, malam ni baru nak buat, confirm2 la satgi tertinggal 100 huruf la.. Xsempat nak buat itu la..ini la.. inu la.. dan sebagainya lah.. Kesimpulannya, jangan tangguh kerja.. Dapat kerja, buat. Dapat, buat. Kalau tak, berkemungkinan akan terjebak terus dalam tabiat bertangguh ni.. Meh aku tunjuk kat hgpa kerja2 yang aku terpaksa siapkan untuk satu malam, semata mata sebab xsiapkan awal2 kerja2 ni...






3 Buah essay yang xboleh diciplak atau dicopy paste dari mana2 website, n satu slide presentation untuk subjek bahasa Thailand aku esok.. Agak pedih jugaklah kepala ni dok buat suma ni dalam masa satu malam.. Tapi itulah akibatnya bila menangguhkan kerja.. Haaaa.. Ni aku dah kena dah ni.. Aku cerita kat hgpa ni bukannya saja2 nak tunjuk perangai buruk aku ka apa, aku nak kongsikan kepada kawan2 yang bakal masuk U nnt, inilah jadinya kalau hgpa mula menangguh kerja.. So, jgn mula bertangguh k.. Dapat kerja, buat! Kepada yg mmg dah selalu bertangguh ni, aku tau, mmg susah nak buang tabiat ni..Tapi, insha Allah, kita pasang niat nak berubah k.. :D Tu saja kot yg aku nak kongsikan, kerja pun dah siap.. boleh la mimpi jumpa  puteri raja Isketambola.. haha..

Assalamualaikum
******************
Salam muhibbah.


  • Share:

You Might Also Like

16 Org Buat Aku Senyum

  1. bahasa thailand? woow..hehe..itu mmg lumrah manusia..suka bertangguh2...opss.. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, bahasa thailand.. sawadikap.. haha.. A'ah, mmg ramai yg suka bertangguh kan.. nana sudah kantoi.. :D

      Delete
  2. Replies
    1. Bahasa thaiand ka? mmg agak susah jugak la.. tapi best.. hehe... :D

      Delete
  3. Haha, lumrah lumrah.
    Rasanya memang major student macam ni.
    Baru gempak buat kerja last minit
    Rasa perfect

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah.. students U mmg banyak yg suka wat kerja cmni.. baru thrill kan? haha.. tapi sakit kpala.. XD

      Delete
  4. penyakit tu mmg xberjangkit ttp mmg selalu ade dlmdiri student skrg ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. betoi tu! Kena pandai2 la lawan penyakit tu.. :D

      Delete
  5. shida masa zaman sekolah dulu pun suka bertangguh jugak . ish ish . haha XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nnt shida dah masuk U, jgn amalkan selalu tau.. :D

      Delete
  6. Last day dateline bru buat kerja - normal :) Bestnyer pakai mac :)

    ReplyDelete
  7. sama la kita..suma student cmtu sebnaqnya..he3..

    ReplyDelete
  8. lumrah hidup . selagi nama kata student , selagi tu duk menangguh . sampai kena berletiaq ngan ibu baru kelang-kabut nak buat keja xD deret kena aihh

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D