Sembang2: 11 Things About Me.

By Kimi Jamai - May 18, 2013

Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. 11 things about me? Baru2 ni, aku telah di Tag oleh saudari Unimeowmeowmeow dan jugak Bunda untuk join satu permainan ni.. Nama permainan ni, 11 things about me.. Sapa yang mulakan game ni, aku pun tak berapa nak tau sebab bila aku tengok dekat blog2 orang yang dah join game ni, yang ada hanayalah link orang yang tag depa dan jugak orang yang depa tag.. Haha.. So, pencetus game ni gagal dikenalpasti.. But thanks to that person, now ramai blogger yang dah makin kenal sesama blogger.. Kenal sikit jelaa kan.. Dia minta 11, kita bagi 11 yang elok2 jela kan..  Mana ada sapa yang berani nak habaq dia selalu kentut dalam kolam pastu gelak sorang2 kan? haha..  So, alang2 dah xdak idea nak update tentang apa ni, aku pikiaq, Why not aku join sekaki! Haha.. Sooooo, Jom!




Orait, sebelum tu, ni ada sedikit peraturan yang perlu dipatuhi untuk join permainan ni..  

1. Post this rules
2. Write 11 things about yourself
3. Answers the questions the tagger set for you.
4. Create 11 new questions for those you want to tag.
5. Choose 11 bloggers to be tagged and link them to the post.
6. You are not allowed to tag back.




Peraturan pertama dah diikuti, sekarang kita ke peraturan no.2 plak.. Tuliskan 11 perkara tentang diri anda.. Orait, hgpa nak tau dak 11 perkara tentang aku yg pioyioo ni..Mcm xnak jaa.. Nak xnak kena baca gak k.. XD haha..




Peraturan ke-3, Jawab soalan2 yang telah disediakan oleh mereka2 yang telah meng-Tag anda.. Aku akan cuba jawab soalan2 daripada Unimeeeoow ngan bonda sejujur dan setulus hatiku yang mungkin k.. Hehe.. Aku cuba jawab soalan2 daripada Uni dulu laa.. sebab dia yang tag dulu.. 




1. warna kegemaran?
-Merah, Biru, Kuning,Putih..Tudiia warna jalur gemilang!

2. bagi saya, kucing adalah _______
-Rakan yang tidak boleh bercakap dan tidak pakai seluar.

3. hobi?
-Membaca buku dan melakukan assignments XD

4. ciri2 lelaki/wanita idaman. (pergghhh..soalan maut..haha)
-Aduh.. mautnya soalan ni.. haha.. Erm, xda ciri2 tertentu, yang penting aku dah kenal dia  n keluarga dia lama.. So sedikit sebanyak boleh tau hati budi dia.

5. apa ciri2 yang patut ada pada sorang cikgu?
-Sporting tapi Tegas

6. pandangan korang bila orang sebut "kaunseling"?
-Cikgu Azlinda!

7. penah join sesi kaunseling x?
-Tak pernah.. budak baik la katakan.. XD

8. apa reaksi korang bila kena marah?
-Cuba fikirkan benda lawak.. 

9. korang lahir bulan bpe?
-Bulan 9 tolak 8

10. anak ke___ daripada ___ org adik beradik?
-Anak ke 5 daripada 7 orang adik beradik.

11. pada pendapat korang, apa yang patut uni ubah/buang/tambah kat blog ni?
-Rasanya header uni kena bagi centre kot baru comel sikit.. :D

Ok, itu saja soalan daripada Unimeoww.. Harapnya jawapan aku tu memuaskan la yer.. Haha.. Kita tengok plak soalan daripada Bunda kita.. 


1. Apa pendapat anda tentang blog bunda ni.
-Blog bunda kemas, tulisan besar mudah dibaca

2. Siapa kah blogger idola anda.
-Blogger idola, ramai sebenarnya.. semua blogger pun adalah idola saya..tudia2..

3. Masa kecik-kecik dulu cita-cita nak jadi apa.
-Kecik2 dulu nak jadi artis, pilot,doktor n power rangers.. haha..

4. Apa kah warna kegemaran anda.
-Warna jalur gemilang adalah pilihan hati.. haha..

5. Harapan anda sepanjang berblog ni.
-Harapan saya, untuk jadi blogger yang berjaya.. dan jugak nak jumpa rakan2 blogger ni suma face to face.

6. Kalau anda diberi RM1 juta...apa nak buat.
-Sejuta? ermm.. *pengsan..

7. Bilakah kali terakhir anda hubungi ibu , bapa atau orang yang anda paling sayangi.
-Baru ja sekejap tadi..

8. Sebelum berkahwin , berapa orang anak yang anda impikan.
-kalau boleh, cukup untuk buat satu okestra la.. tapi tengoklah rezeki cmna nnt.

9. Ada kah anda seorang yang ringan tulang.
-Kadang2 ringan mcm kapas, kadang2 berat mcm simen.

10. Anda pandai memasak?
-Mstilah pandai.. tengok kening pun dah tau.. haha.. X3, melawak ja.. x pandai masak pun..

11. Adakah anda seorang yang panas baran.
-Tak. Sejuk baran.



Ok, sekarang untuk soalan kepada mereka2 yang bakal di tag plak.. n kalau hgpa dah pernah main game ni, xpayah jawab soalan aku ni pun xpa.. Aku paham.. Ni soalan2 aku..

  1. Nama penuh hgpa?
  2. Umur.. sila jujur.
  3. Buah kegemaran dan kenapa?
  4. Selalu dak datang blog aku ? Kalau selalu, kenapa? (mcm bajet ja soalan nii XD)
  5. Accident yang paling truk bila dan langgaq apa?
  6. Pernah nampak hantu? Hantu apa?
  7. Kalau ada buku, nak bubuh tajuk apa?
  8. Suka kucing tak?
  9. Ayat bila angkat fon selepas bagi salam?
  10. Teringin nak belajar bahasa apa?
  11. Pengalaman memalukan?

Mereka yang ditag adalah Ena, As, Harith, Shida, Wieda, Aida, Pensil, Eja, Alyn, Miza , Zaza dan last sekali, kak Ana.  Ok, semoga hgpa suma seronok dengan game ni k.. dapatlah kita kenal masing2 dengan lebih lagi.. Hoho.. Orait.. tu ja kot untuk kali ni... 


Assalamualaikum.
******************
Jemput Komen.

  • Share:

You Might Also Like

13 Org Buat Aku Senyum

  1. hahaha .. nak join!!! tapi bila habis segmen ni sbb baru perasan kiminya komen tadi... huuuuuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tataula bila habis.. haha.. just join seronok2 ja ena.. :D

      Delete
  2. shida pun kena tag ? ? hee in shaa Allah , nanti shida jawab ye :)

    ReplyDelete
  3. wahh , tak sangka kena tag pulak . maklum la , baru lepak sini . thank tag . ^^ *tengok kening pun dah tau . hahaha !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. joinla sama wieda! XD Kening cek lebat..

      Delete
    2. haha , kening cek lebat jak xD baru join :)

      http://dearbudakjahat.blogspot.com/2013/05/11-things-about-me.html

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D