Sembang2: Jom Try Masuk Pertandingan Menulis Novel DBP.

By Kimi Jamai - May 17, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Ni aku ada satu peluang menarik nak share dengan hgpa2 yang berbakat dalam bidang penulisan. Berbakat dan berminat. Hehe.. Haritu member aku ada tunjukkan satu iklan ni.. Dalam iklan tu kata, DBP tengah mengadakan pertandingan menulis novel. Novel remaja dan kanak2.. Hadiah dia mmg agak kaching kaching jugak laa.. haha.. Maybe ada antara hgpa yang nak mencuba nasib, inilah masanya! 



Aku nak cuba gak, tapi malas bebenau nak menaip novel... Haha.. Tengoklah cmna nnt.. Aku ada cari maklumat sikit tentang pertandingan ni.. and luckily aku terjumpa borang penyertaan dan peraturan untuk pertandingan ni..So, kepada hgpa2 yang berminat nak cuba try test nasib hgpa, bolehla rujuk maklumat kat bawah ni.. atau p ke website ni :)

Klik untuk tumbesaran

Klik untuk tumbesaran

Klik untuk tumbesaran

Klik untuk tumbesaran

Hgpa boleh amek borang tu.. Just klik kat borang2 kat atas ni, n then right klik, lepastu just save image ja k.. :) Cubalah masuk.. Manalah nak tau rezki hgpa.. Boleh belanja aku bekalan Coki2 sepanjang hayat.. Haha.. RM 7000 kot.. :D Kalau ada yang nak cuba, semoga berjaya k.. Orait.. tu saja rasanya aku nak habaq kat hgpa. Eh jap, kepada kwn2 lepasan SPM n STPM, sila habaq hgpa dapat masuk U mana k.. haha.. kalau dapat UPM, lagilah kena habaq.. haha.. Orait tu saja..



Assalamualaikum
*****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

18 Org Buat Aku Senyum

  1. bagus ni bagus ni.bile lagi nak tunjuk skill kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa.. betul tu.. Bro Harith masuk la sama.. ahaha

      Delete
  2. wah..macam menarik..hehe..inshaaALlah kalau tak ada apa2 nak cuba..huhu

    ReplyDelete
  3. menarik.. tapi tak pandai menulis novel.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba untuk mula menulis mizz aiza.. :D

      Delete
  4. macam best jer..tapi ada tema ni yg tak best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulaa.. saya pun rasa cmtu gak.. Bunda cubalah yer..

      Delete
  5. berminat tapi macam tak mampu je nak buat . karangan biasa pun berminggu minggu nak siap , inikan pulak novel . haha XD

    ReplyDelete
  6. wahhhh syok pertandingan macam ni tapi letih gak lah ramai yang berbakat kan, dulu pernah sekali join pertandingan cenggini rupe tapi kalah gak xde rezeki time tu xpe next time insyaallah ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah.. msti ramai gila yang terer2.. tapi sekadar nak mencuba nasib n mengasah bakat ok kot.. :D

      Delete
  7. bunda TAG kimi.. http://norazis2908.blogspot.com/2013/05/11-tentang-bunda_19.html

    ReplyDelete
  8. ermm , tunggu dapat mimpi baru boleh masuk . hahak . sorry , tak reti nak karang-karang nie xD

    ReplyDelete
  9. Ala ruginya dulu dah pernah buat dah,lepas tu terdelete...Ruginya....

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D