Jom Tengok: Header Facebook Versi Zikir Simple.

By Kimi Jamai - May 10, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Salam jumaat penghulu segala hari.. Hgpa sihat?  Kalau sihat, cakap apa? Alhamdulillah... Seorang rakan aku dulu pernah habaq kat aku, sekarang ni banyak sangat peluang nak buat pahala... Cuma kita ja yg malas nak usaha sikit..  Mungkin kita rasa pahala kita dah cukup banyak kot.. Kata kawan aku tu lagi, kalau kita nak buat pahala, kat facebook tu mcm2 pahala boleh kita buat.. Kita update status yg memperingatkan orang lain kat Allah pun inshaa Allah kita dapat pahala.. Dia tambah lagi, kita tulis "Alhamdulillah" pun dapat pahala, Inshaa Allah... Banyak sangat cara.. Dia tambah lagi, kalau ada orang nak kata kita ni bajet alim ka, bajet baik ka, apa2 ka, itu terpulanglah kat orang tu.. Yg penting, kita usaha untuk dapatkan pahala.. Keikhlasan plak, biar Allah yang jadi hakimnya.. :)


So, selalu2lah berkongsi benda2 baik kat mana2 yang boleh k, twitter ka, Fb ka ataupun blog.... Aku mengaku yang aku pun xdalah sampai 24 jam update status perkara2 keagamaan ja..Kadang2 ada gak merepek, tapi xsalah rasanya untuk aku ajak hgpa buat benda baik.. Hehe.. Kat bawah ni aku ada buat sedikit header facebook yg tertulis zikir2 yg kita selalu dengar.. Alhamdulillah, Lailahaillallah and subhanallah.. Kalau rasa nak guna header2 ni, amek ja k.. At least kalau ada org buka facebook kita tu, perkataan pertama yg dia nampak adalah zikir.. :) Semoga kita sama2 peroleh pahala k. :)












Orait.. itu saja yang aku nak kongsikan di hari Jumaat ni.. Semoga apa yang aku kongsikan ni bermanfaat la untuk kita, kalau x kat sini harapnya membantulah "disana" nnt.. :) Wokeh, thats all.. Have a nice day.

Jomlah tukaq jom.. :) Kita share saham sama2 na..

Assalamualaikum.
*******************
Jemput Komen.

  • Share:

You Might Also Like

28 Org Buat Aku Senyum

  1. alhamdulillah sama2 lah mencari pahala..mudah je kan =) amin

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah . teknologi yang ada sekarang memudahkan kita untuk kutip pahala . nak dengan tak nak je . ^^

    ReplyDelete
  3. nak carik pahala nie senang ja , tapi nak buat dosa lagi senang ^^ *tepuk dada tanya sama iman :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah.. dua2 pun senang.. terpulang kat kita untuk pilih.. :)

      Delete
  4. dalam dok leka online pun kita boleh share something yang orang boleh buat pahala..alhamdulillah kimi, entri kesedaran untuk kita semua..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) yep.. btoi tu.. banyak sangat peluang sebenarnya.. :)

      Delete
  5. bagus ang share ni kimi..
    at least,bleh topup pahala kan?? ^^,
    aq amik 1 noh..mekaseh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amek ja umi.. kita sama2 kongsi saham insha Allah.. :D

      Delete
  6. wahhh..satu ikhtiar yang harus dipuji..cuma untuk kalimah 'Lailahaillallah' tu mungkin boleh diperbetulkan ejaannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) terima kasih atas teguran ni yer.. xperasan plak silap eja.. :D

      Delete
  7. wahh... bagus ni.. cm ni elok bermanfaat untuk orang lain. bak kata Ketua Eksekutif kolej aku dulu... hidup biar bule tupe.. klate skit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bule tupe? apa dia tuu? hahaha.. kawe dop pahe..

      Delete
  8. boleh tumpang lerr kimi oi.. klate. hihi. tupe = sound like meludah je. kan? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh.. kawe dop habeh belajar bahaso klate lagi ni.. tu yg taktau tu.. XD

      Delete
    2. haha.. aku pun tahu sikit seja. aku orang sabah baaa.

      Delete
    3. Haha.. Mmber aku ramai orang kelantan, tu yg banyak belajaq loghat kelantan tuu.. hehe

      Delete
    4. nah ya la pula.. hidup biar bule tupe la. kita ya. share saham sama2. hik hik hik. business yang tak ada ruginya

      Delete
    5. Haha.. kawe stuju denge demo.. bisnes untuk akhirat.. :D

      Delete
  9. pensil nak ambil satu boleh? boleh kan? terima kasih . hehe

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah.. Azwa ambil satu ye, encik kimi?? =D

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D