Jom Tengok: Seni Sculpture Hyper-realistic!!

By Kimi Jamai - May 15, 2013

Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Tadi aku p tengok satu teater musical ni.. Nama dia Les Miserable, member aku jadi hero.. Tu yang nak p tengok tu..Pergh,Mmg gempak r dia berlakon tadi..  Kalau aku la, mmg tergetaq getaq la buku lali dok atas pentas tu.. Haha.. Btw, aku pernah habaq aritu yang cerpen aku diterima untuk diterbitkan Biji Press under projek Normasia.. So, dengaq berita bukunya dah siap dicetak n akan dijual kat Pasar Boco 8 Laman Budaya, Shah Alam  bermula 18 Mei ni.. So, kalau hgpa duduk dekat area tu and hgpa mmg jenis yg minat membaca cerpen, bolehla dapatkan Antologicerpen Normasia kat situ k..  :D



Orait, sebenaqnya aku nak tunjuk kat hgpa something ni.. Hgpa tau sculture kan? Pernah dengaq kan? Ada seorang pembuat sculpture ni, nama dia Ron Mueck n karya sculture yang dia hasilkan ada berkaitan dengan manusia.. Ada sculture baby, orang tua n mcm2 lagi, yg menariknya, semua sculture yang dia hasilkan tu nama sangat hidup n real.. Hebat btoi. Meh kita tengok sama2 betapa halusnya seni sculture yang dihasilkan Ron Mueck ni.. Jom Tengok!








Amacam? ternganga sekejap kan? Sedikit maklumat tentang Ron Mueck ni, dia lahir di Australia n sekarang tengah bekerja dekat England.Ayah kepada Ron Mueck ni dulu merupakan seorang pembuat mainan macam anak patung dan jugak kostume.. So, mmg dari kecik lagi Ron Mueck ni dah didedahkan dengan benda2 cmni.. So, x peliklah kalau dia boleh hasilkan seni sehebat ni..  So, itu sajalah untuk kali ni... Kepada yang berminat nak order Antologi cerpen Normasia tu, kalau nak order dari aku pun boleh.. Habaq kat sini ataupun kat Fb k.. Thats about it.

Assalamualaikum
******************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

8 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D