Pengalaman: Zaman Sekolah Yang Best (PART 1)

By Kimi Jamai - December 04, 2012

Assalamualaikum.. 
Salam muhibbah.. Disebabkan dah beberapa hari xbukak kedai n ada yg mengkomplen kata kedai kopi aku ni dah suram sangat mcm rumah mayat jaa, maka pada malam yg free ni aku terdetik nak bercerita ngan hgpa2 semua...Perasan x sejak dua menjak ni, aku banyak cerita pasai pengalaman aku dulu2 ja kan? Hgpa menyampah dak dok baca kisah hidup aku ni? Janganla menyampah k.. Menyampah tu kan datangnya dari perkataan sampah(Xda kena mengena) Jadi jgnla menyampah k (Xda kena mengena lg) Dah aku taktau nak update menatang apa dah, so aku kongsi la kisah2 hidup aku.. Hehe.. Kalau hgpa pun nak kongsi gak, silakan.. Kita kongsi ramai2 noh... Orait. So, Jadi, Well, malam ni aku nak cerita sikit kat hgpa pasai sekolah2 yang aku pernah belajaq masa aku tadika sampailah aku form 5(Sila beri tepukan gemuruh n buat muka mcm hgpa exsaited gila nokhorommzz nak baca cerita ni k)... 



Kita start denga tadika lah yer.. Lebih afdal.. Rasanya, kalau hgpa yg baca ni sebaya dengan aku (1993)  msti hgpa pun p ke Tadika  Kemas gak kan? Ke ada yg p Tadika Comot Dan Selekeh?(sila gelak 3 saat.. jgn lebih! Ok dah..)  hehe..  Dulu, tadika KEMAS ni la yang paling banyak parents hantar anak2 depa.. Sebab yg ni tadika kerajaan.. Kalau ada yg kaya sikit tu, dapatlah p ke tadika Sunshine, Sunset, Sunrise dan sebagainya laa.. and aku, aku dihantar ke tadika KEMAS kat Kem Batu 10 Kuantan,Pahang.. Kat tadika ni la aku mula2 menyanyi.. Menyanyi lagu nasyid kot.. Tu pun lupa lirik.. Hehe... Ada satu cerita kat tadika ni yg aku still ingat sampai sekarang..

Cerita dia berbunyi begini, Dulu masa tadika ni, ada sorang makcik kantin ni, garang gila2 punyaa.. Suma budak takut kat dia.. Tapi budak2 bukan takut sebab dia garang ja.. Budak2 takut kat dia sebab makcik ni lah yang akan pilih randomly budak yg akan lead bacaan doa makan masa breakfast.. Masa tu baru tadika kot.. Nak hapai doa makan tu mcm nak hapai buku sejarah..mcm susah sangat... Pastu nak kena baca depan org ramai plak, mmg nervous breakdown laa kan.. Haha.. Satu harini, aku cerita kat mak aku, "mak, ada sorang makcik ni, garang gila laa.. dah la dia suka suruh budak baca doa makan.. Cuak kot!" lebih kurang cmtula kot..Aku pun xingat dah cena aku mengadu kat mak aku dulu.. tapi point aku mcm tu la...hehe.. Punyalah semangat aku luahkan kecuakan aku kat mak aku, rupa2nya makcik tu kawan mak aku...

Esoknya, tanpa pengetahuan aku,mak aku report kat makcik tu yg aku dok mengata dia..haha.. Lusanya waktu breakfast makcik tu buat pengumuman "Semalam ada sorang ibu bagitau saya yang  anak dia report kat dia bahawa saya ni garang sangat.. Mmg nak kena budak ni..Tapi xpa, nnt dia tau la akibatnya".. Time tu aku dah tergetaq-getaq nak terkencing dah, aku tau la yg dia maksudkan tu aku.... Pastu apa lg, " Hakimi! harini awak bacakan doa makan!".. Nasib baik aku dah hafal.. So aku pun bacalah dengan lutut yg tergetaq-getaq.. Balik rumah tu barulah mak aku habaq kata dia yg p report kat makcik tu.. Mak kata, makcik tu saja buat2 garang ja kat tadika tu... Act dia baikk..baik sangat.. Haha... Lepas daripada peristiwa tu, makcik tu dah mula sembang elok2 ngan aku.. Kadang2 dia bagi nasi lebih kat aku.. hoho.. Dia pun baru tau that aku ni anak Kak Piah yg mmg rapat ngan dia..


Huishh.. panjanglah plak  cerita aku waktu tadika.. Ni belum masuk cerita sekolah rendah n menengah lagi.. Rasanya yg selebihnya aku sambung esok plak kot.. Satgi hgpa dok baca panjang sangat sampai termuntah plak.. Haha... So, thats all for now... Esok plak eden buka kedai.. Btw, bleh x ramai2 mai tolong klik http://bit.ly/TFJDFV jap... Orait.. Itu saja.. Trimakasih..


Tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol
Assalamualaikum

  • Share:

You Might Also Like

6 Org Buat Aku Senyum

  1. hahaha , kantoi lar . kimi tadak gambar ka ? buh la satu nak tgok . hehe :)

    ReplyDelete
  2. whoa , time tadika dah ada kantin and makcik kantin ? tadika saya dulu bawak bekal sendiri jee . haha . :D

    ReplyDelete
  3. @Cik Wieda Hahaha... gambaq ada ja.. tpi mmg muka seposen laa..

    ReplyDelete
  4. @Hashidah Zulkefli haha.. ada makcik kantin... Tpi makan xyah beli.. dah mmg bayar dalam yuran..hehe

    ReplyDelete
  5. bila teringat zaman2 ni, rasa nk masuk tadika balik jer... =p

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D