Pengalaman: Perginya seorang kawan..

By Kimi Jamai - December 10, 2012

Assalamualaikum..
Salam muhibbah... Siang td lebih kurang pukul 1.15 cmtu, aku dapat satu berita yang agak mengejutkan... Berita kematian.. Kematian rakan kolej yg duduk selang beberapa pintu ja dari bilik aku.. Arwah meninggal sebab accident.. Berlanggar dengan sebuah kereta masa otw nak g Fakulti..  Kalau nak diikutkan cerita yang aku dengaq, mmg parah keadaan arwah masa accident tu.. Nak cerita kat sini pun xsampai hati... Aku xrapat dengan arwah, tapi selalu terserempak dengan dia masa nak g toilet.. Selalu nampak dia basuh baju... Baru semalam ja aku lalu depan bilik dia nampak dia dok tengah main komputer.. Xsangka plak harini dia pergi....


Bila dapat berita cmni, aku terpikir entah2 esok aku plak pa.. Yelah ajal maut ni kat tangan Tuhan kan... Papepun, setiap yg jadi tu ada hikmahnya.. Harapnya, ada lagi peluang untuk kita tengok hari esok n bertaubat for everything bad that we have done.. Aku buat entry ni bukan nak aibkan arwah ataupun sapa2.. Tapi supaya kita sama2 dapat sedekahkan Al-Fatihah untuk dia, semoga doa kita bermanfaat untuk dia kat sana..  Dan supaya kita pikir yang setiap hari kita bukan makin jauh dengan mati.. Kita makin dekat.. In fact, kita menuju kearah kematian. So, tak boleh taknak, kita kena bersedia.. Cmna nak bersedia? soalan tu xpayah aku jawabkan.. Kita suma tau.. 



Dosa yg bertimbun tu nak sedekahkan dekat sapa? Mana ada orang nak.. Kalau xselesaikan kat sini, jenuh nnt kita menanggung kat sana... Apa yang aku sampaikan ni adalah nasihat untuk diri aku sendiri... Harapnya aku dapat langsaikan segala yg perlu semasa aku hidup ni... Rasanya tu ja kot.. Sekali lagi aku nak ajak hgpa sama2 angkat tangan dan sedekahkan Al-fatihah untuk rakan kita..

Mohd Asyraf Aminuddin


post facebook terakhir arwah.. :"(


Tempat kejadian



Maaf kalau ada yg aku tersilap cakap..
Assalamualaikum..

  • Share:

You Might Also Like

9 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D