Sembang2: Jom Berterima Kasih.. Senang ja!

By Kimi Jamai - December 12, 2012

Assalamualaikum..
Salam muhibbah... Sekali lagi sori sebab xsambung lagi cerita sekolah2 tu.. nnt k.. Dalam entri kali ni aku nak ekspressikan rasa terima kasih aku kat benda2 yang ada dalam bilik ni sebab dah banyak membantu aku dalam mengharungi hidup kat Upm n Kolej 12 ni... Aku akan cuba mention benda yang ada dalam bilik aku ni... Tapi xperlu la semua benda dalam ni aku nak mention... Benda2 yg normal2 ja ok?


1.Terima kasih handphone kecik sebab selalu tolong aku untuk contact org tu orang ni.. Untuk contact mak ayah aku... Untuk telefon yg besaq sikit tu pun terima kasih sebab tolong hiburkan aku dengan lagu2, internet, games dan sebagainya... Walaupun aku jarang guna fon besaq untuk contact org tu org ni, xbermakna aku sayang hg kurang daripada fon kecik tu.. Aku sayang hgpa dua sama ja.. :)


2.Terima kasih laptop.. Hgla antara benda yg paling aku sayang kat bilik ni... Kalau xda hg, aku ibarat hidup kat hutan amazon didimensi lain..Blog ni pun xkan terhapdet tanpa hg wahai laptop. Walaupun aku dapat hg free ja tapi aku tetap anggap hg mcm laptop kandung aku sendiri... Hg dok teman aku buat assigment last minutes, kita sama2 tidoq lambat...Sori sebab kadang2 hg panas tapi aku wat donno ja.. Aku malas nak beli kipas kat hg, serabut ja.


3.Terima kasih deodoran roll-on. Hg tu mmg nampak mcm xpenting, tapi sebenaqnya hg pentinglah jugak.... Kalau xda hg, xconfident aku nak g kelas.. Sori sebab kadang2 aku terlupa nak pakaikan penutup hg balik.. Bukan terlupa tapi ada bnda yg lagi penting yg aku dok pikiaq(ayat ego!).

4.Terima kasih sejadah. Hgla yg selalu korbankan diri supaya aku dapat solat dalam keadaan yg bersih. Walaupun aku xpernah basuh hg sepanjang aku dok sini, tapi aku tetap kibas2 hg lepas aku solat kan? Sori sebab hilangkan hg aritu... Aku xperasan yg aku letak hg kat bawah seluaq jeans aritu... Aku xbuat dah ok?

5.Terima kasih botol2 air.. Hgpalah bekas yg mengisi air untuk aku minum bila dahaga.. Walaupun bilik aku dah agak bersepah dengan hgpa sebab aku malas nak g buang, tapi aku percaya yg  hgpa ni suma msti akan berguna kat aku nnt... Setakat ni belum nampak lagi la kegunaan hgpa..tapi aku tetap xnak buang lagi...


6.Terima kasih bantal.. Hg tempat aku landing kepala masa nak tidoq.. N aku rasa xda lagi kot peta dunia dan mesopotamia yg aku hasilkan kat hg kan? Sumanya masih elok kan? Jgn risau, aku bukan jenis yg tidoq sambil melukis peta2 tu suma...

7.Terima kasih tapaware simpan barang.. Walaupun aku baru ja beli dalam 3 minggu yg lepas, tapi aku tetap nak berterima kasih jugak sebab hg la tempat aku simpan barang2 aku yg dok bersepah atas meja aku tu...

8.Terima kasih buku.. Aku tau, hgpa msti xsuka aku sebab aku asyik mengantuk ja bila baca hgpa.. tapi percayalah yg tu semua bukan kehendak aku.... Kalau ikutkan hati, mmg nak ja aku baca hgpa setiap masa.. Tapi hgpa pun tau kan, hgpa tu dah mcm ubat tidoq... Tapi, kot mana pun.. Hgpa mmg sangat penting untuk aku.

9.Terima kasih baldi.. Sori sangat2 sebab xsempat nak basuh baju2 yang dok berlunggok dalam hg tu.. Bukan malas tapi ada benda yg lagi penting nak kena buat ( Ayat ego lagi!). Hg taula aku cena kan? Sibuk ngan pelajaran aku (Tipu Tipu Tipu)..Hehe.. malam japgi aku basuh baju2 tu suma k... :P


10.Terima kasih cermin.. Walaupun aku xsehensem pelakon2 korea and Xsetaff ahli2 WWE tapi hg sanggup menghadap aku tiap2 hari sebelum aku g kelas... Sori sebab pecahkan hg aritu.. Xsengaja.. Hg ni pun antara benda yg paling penting gak kat aku... Kalau hg xdak, terpaksala aku balas cermin roomate aku... :)

11.Terima kasih barang2 mandi... Aku xbleh bayang kalau hgpa xdak dengan aku.. Apa guna aku mandi kalau hgpa xdak kan? Hehe.. Kali ni kira ok la aku jaga hgpa.. Masa kat PLKN dulu siap ada sabun aku jatuh dalam lobang bilik ayaq lagi ( Bukan lobang jamban)...Ubat gigi, berus gigi, sabun, syampoo, dan pencuci muka.. Terima kasih.


12.Terima kasih beg..Walaupun ketiak (ketika) ini ada satu ja lagi beg yg terselamat (lagi dua dah putuih tali) , aku sangat hargai pengorbanan kedua-dua beg yg dah terkorban di medan ilmu tu.. Yang satu ni pun dah nazak dah ni.. Nampak sangat aku rajin bawak buku kan? (angguk dengan muka menyampah)..


13.Terima kasih mangkuk makan megi.. Peneman aku ngan mee sedap aku.. Tanpa hg, xrela aku nak makan mee sedap tu... Kadang2 aku ada terlambat basuh hg, tapi tu xbermakna aku meluat kat hg ataupun aku pilih kasih...Tapi tu bermakna aku sangat menghargai hg (yolahh tuuu).


14.Terima kasih kasut n stokin... Hgpa dua lah yg setia dipijak aku setiap hari untuk p sana p sini... Tapi aku nak hgpa tau yg aku xpernah pandang hgpa tu hina.. Aku perlukan hgpa... Rasanya setakat ni aku xpernah terpijak taik kucing dan sebagainya kan? Tu tanda aku hargai hgpa... btoi ni... betoi..



15.Terima kasih hanger yg menggantung pakaian luar dan dalam aku.. Dulu masa kecik2 selalu aku kena tibai ngan hanger, tapi aku x jadikan hal tu sebagai faktor untuk aku simpan dendam kat hgpa... Selagi mana hgpa berbakti kat aku, selagi tu aku geng hgpa.. 

16. Terima kasih katil... Tempat aku landing stail superman, kuak lentang, sisipan kiri dan kanan n banyak lagi.. Tempat aku study, tempat aku tgok movie, tempat aku baring masa cakap dalam fon..Sangat banyak kegunaan hg.. Dengan itu, hg layak menerima tabik springg 5 saat daripada aku..




Paling aku nak berterima kasih sekali ialah to Allah yg dah hadirkan semua benda ni in any ways untuk membantu aku jalani hidup sebagai sorang student kat sini. Terima Kasih Ya Allah. Akan aku manfaatkan sebaiknya apa yg Kau dah berikan kat aku.. Jangan berat mulut untuk ucapkan terima kasih... Its just 11 huruf, 5 patah perkataan and just 2 perkataan tpi boleh bagi 1000 makna(cewah.. berpuitis plak.. but seriusly.) Rasanya, tu ja kot yg aku nak kongsikan kali ni.. Moral of this entry is that, kita kena selalu bersyukur dengan apa yg kita ada...

"Jangan tgok apa yg anda tak ada tapi syukuri apa yg anda ada"
Assalamualaikum.

  • Share:

You Might Also Like

12 Org Buat Aku Senyum

  1. tula.. byk betul jasa dorg kat kita.. even bukan benda hidup, tapi kalau tak ada semua tu, memang tak boleh hidup kita...

    ReplyDelete
  2. @✿A I N A A✿ Yep, kadang2 kita lupa nak berterima kasih dengan kehadiran bnda2 tu suma.. :)

    ReplyDelete
  3. Waalaikumsalam :)
    Wahh,dapat handphone baru. HEE.

    Ucapkanlah terima kasih,walaupun sesuatu benda itu tdk tinggi nilainya. :-D

    ReplyDelete
  4. hahaha.. kan.. kadang-II kite tak perasan pun dengan kehadiran tu semua sepanjang bergelar student..

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D