Pengalaman: Zaman Sekolah Yang Best (PART 2)

By Kimi Jamai - December 05, 2012



Assalamualaikum..
Salam muhibbah... Seperti yg aku janjikan semalam.. Harini nak sambung cerita sekolah aku masa kecik2 dulu.. Entry yg sebelum ni aku dah cerita pasai tadika aku n makcik kantin yang garang tu kan? Sekarang masuk ke peringkat sekolah rendah plak... Sekolah rendah aku dulu agak terabuq sikit.. Sat2 tang tu.. sat2 tang ni.. Merata-rata aku tinggai jejak... 



First sekolah rendah aku is Sekolah Kebangsaan Pengkalan Tentera..  sekolah ni terletak kat kuantan.. Dekat ja ngan rumah aku.. Jalan kaki dalam 10 minit ja dah sampai... Dulu aku selalu p sekolah ngan dua orang kawan aku ni,.. Pastu masa dok otw nak p sekolah tu, kami selalu buat bajet mcm kami ni DOREMI  or Bujang Lapuk.. Dok buat langkah sama2 la.. Tapi sekarang tatau dah apa jadi kat depa tu... Kat Sekolah Kebangsaan Pengkalan Tentera ni ada satu peristiwa hitam yg mmg sampai sekarang aku xdapat nak lupa n benda ni mmg jadik pengajaran la kat aku.. :) Nak tau dak? Mstila nak kan? Peristiwa hitam sapa yg hgpa xnak tau kan..haha..


Ceritanya cenggini.. Dulu masa darjah satu, aku dok kelas 1 Zamrud.. Dah nama pun Zamrud, start pun ngan huruf "Z", mstila kelas tu kelas last sekali kan.. Hehe.. Kat kelas satu zamrud tu aku punya result agak menggemparkan tanah air sekitar kuantan (hiperbolalala).. Result akhir tahun aku telah membantu aku untuk loncat ke kelas 2 Berlian pada tahun depannya... 2 Berlian tu kelas first.. Hoho.. Aku ingat syok dapat masuk kelas first, rupa2nya xsyok... Suma budak pandai2... Pastu cikgu yg ajaq garang2 plak tu..  Homework dia bertimbun macam baju hgpa yg seminggu dah xbasuh tu.. :P  Nak dijadikan cerita, aku xbanyak kali xsiap kerja sekolah.. n banyak kali xhantar buku untuk cikgu mark... So, bila tiap2 kali cikgu minta suh hantar kerja sekolah ja, mcm2 alasan aku bagi n mcm2 trick aku guna... Last2 aku jadi ketinggalan n pemalas... Sampai satu tahap, aku gabungkan subjek agama ngan B.I dalam satu buku...


Buku agama kan dulu start dari belakang.. English plak start dari depan mcm biasalah... Aku punya nakai dulu, aku gabungkn dua2 subjek tu... N selama beberapa minggu aku bertahan xkantoi ngan cikgu, akhirnya aku terkantoi jugak dengan ustazah aku..Aku ingat lagi, aku sampai menangis kot kena marah depan satu kelas... Pastu ustazah suruh aku mula balik daripada hari pertama dia mengajar haritu.. Berpuluh-puluh muka surat aku terpaksa siapkan dalam masa 3 hari...  Aku xcerita kat mak aku, tpi mak aku perasan yg aku tetiba jadi rajin n bila dia tanya, aku dengan hibanya cerita la kat dia suma yg jadik kat sekolah n about aku kena denda tuuu.... Nasib baik mak xmarah...


Lepas tu aku dah ok dah sikit..Dah mula boleh ikut rentak kelas tu.. N lucky for me, masa aku nak naik masuk darjah 3, aku pindah ke Sungai Petani... Kat sungai petani ni mcm2 yg aku dapat... Friendship, Love, Battleship dan sebagainya... Hehe... Tapi aku rasa mcm dah panjang sangat kot ni... Aku stop sampai disini dulu k... Kalau hgpa rajin n teringin nak tau kisah aku kat SP, maila singgah lagi kedai aku ni esokk.. Orait? Itu saja for tonite... and sebab ada yang demand nak tgok muka aku masa kecik(cewwwahh!) ni aku bg tgok sikit k..

Comei ka selekeh? haha.


Assalamualaikum..

  • Share:

You Might Also Like

11 Org Buat Aku Senyum

  1. haaiii , nakai sungguh nowh kimi nie . BTW , gambar tu comel la . alah , masa tu kecik agi . besa la :)

    ReplyDelete
  2. Cerita kedai kopi, kita sembang sampai pagi :-)

    ReplyDelete
  3. eh. mcm sama ja kita nih..
    sekolah sama...
    kelas pon sama...
    hehehee....
    1Z, 2B...
    darjah 3 tukar sekolah..
    huhuhuu...

    ReplyDelete
  4. @Ieyzartd Syahieyr sekolah Pengkalan tentera jugak ka? Tahun bila ek? Wah.. reunion la ni.. haha

    ReplyDelete
  5. @Ieyzartd Syahieyr rasanya kita mmg sekelas ni.. haha... stail la ceni!

    ReplyDelete
  6. @kimi jamai ye ker??
    huuhuhu...
    umur brapa dah skarang??
    heehehehe..

    ReplyDelete
  7. saya 1970=1975 darjah 1-6 SRPT Kuantan drrafick@gmail.com

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D