Tips: Cara Nak Ketulkan Muscles Tanpa Kuarkan Seposen..

Emoticon
Assalamualaikum wahai pembaca budiman dan budiwoman..
Hari ni punya entry harapnya akan menarik minat segenap makhluk di pelusuk Bumi ni ( hiperbolasepakantarabangsa!)..hehe..Entry kali ni aku tujukan khas kepada insan2 di luar sana yg nak ada badan yg taf( ketul2) macam Brother Ben Ashaari, Sazali Samad, Anakku Sazali, Fahrin Ahmad n Dato' Lee Chong Wei ( err...chong wei? dia chengkung la wei)..HEhe..yg last tu melawak ja..sapa marah bak doposen!  Sebenarnya aku nak kongsikan beberapa Tips yg berguna kat hgpa semua...aku rasa kalau tanya laki2 kat luar sana msti suma pakat nak ada badan stail2..aku pun nak ada badan cmtu..tp kalau setakat "nak" saja xguna derrr ....kena ada "usaha" sama tau.. n kalau hgpa malas nak p gym atas sebab2 berikut..


  • gym mahal
  • gym jauh
  • gym xmurah
  • gym? msti ramai org badan stail2 n aku kurus kering jaaa..malulaaa..
  • gym busuk
  • gym mahal
  • gymnasium( kedebush!)

aku ada penyelesain untuk hgpa..harap2 lepas ni hgpa boleh workout tanpa ada sebarang alasan lagi noh kawan2..Antara tips2 berguna untuk ketulkan muscles tanpa kuarkan seposen pun duet hgpa ialah (drumroollllll)
Emoticon

1: Be Creative
Kat rumah hgpa msti ada bnda2 berat yg hgpa boleh angkat tiap2 hari kan? Gunakan bnda2 berat yg dah sedia ada kat rumah tu dengan teknik2 yg btol dan lakukannya secara continuous noh...contoh benda2 berat yg hgpa boleh cuba angkat adalah seperti berikut:

tong gas yg dah kosong

beg sekolah adik yg penuh dengan buku


baldi yg penuh
dan peti aisssss!! (ni melawak ja)


Emoticon

2:Look up:
kat rumah kita msti ada tmpat2 untuk kita bergayut kan?hehe..so,gunakan tmpat2 untuk bergayut tu dengan sebaiknya...tapi kalau nmpak mcm dah  nak reput ja bnda tu toksah la dok gatai tangan p gayut..nnt mmpuih aku kena saman ngan makpak hgpa.. :) antara tempat2 gayut tu adalah..


lubang udara

pintu bilik ayaq..

3: Be Positif.
hgpa jugak kena sentiasa positifkan minda hgpa sebab bila hgpa dok buat suma ni, msti akan ada org kata hgpa ni gila atau buang tebiat atau pun mamai ataupun gila meroyan..haha..tp ingat, yg pnting ialah hgpa tau apa yg hgpa buat n hgpa buat dengan selamat n x kacau org lain..

Emoticon
4: Be Istiqamah
jangan sehari dua buat dah nak stop..buat la sikit2 tapi istiqamah..lama2 nnti barulah nmpak kesannya..n harap2 kesan yg elok2 la noh..kalau xelok msti hgpa nak punggai aku ngan tong gas td kan?muehehe..

Emoticon
okalah itu saja kot yg aku nak kongikan,harus diingat, aku saja kongsikan ja, kalau hgpa rasa xselamat nak buat suma ni toksah dok cuba la noh..hehe.. :D kalau nak cuba jugak, buat dengan selamat n mengikut teknik yang btoi la noh.. itu saja..tatatata..

tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol
assalamualaikum


 

Kimi Jamai | Building Me. Copyright © 2008-2014 | Powered by Blogger