Pengalaman: Pembedahan Hidung Aku yg Pertama :D

Emoticon
Assalamualaikum saudara saudari yg cantik rupa dan hati... 
moga2 hgpa2 suma sihat2 suma n xsellsemare( selsema) macam aku lah noh..  cuba tgok tajuk kat atas tu... wooa..pembedahan? cool x? kalau nak dengaq ceritanya mmg la syiok tapi yg jadi mangsa pembedahan tu mmg terseksi la nak menanggung sakitnya..Nasib baik la bnda yg aku nak cerita kat hgpa ni  dah berpuluh tahun berlalu kalau baru ja jadik mmg aku xcerita la..
Emoticon

Pembedahan ataupun operation. menurut kamus Dewan Hakimi Edisi kertama (kertama?) bermaksud satu proses membelah organ manusia dengan mengunakan alat yg tajam denga  tujuan untuk bwak keluaq bnda2 yg ada dalam organ2 tersebut  n lepas tu jait balik guna jarum2 dan benang2 yg spatutnya...


Emoticon

kalau tanya aku,mmg tu lah jawapan nya..hehahu.. ok,ni baru mukadimah..nak tau cerita selanjutnya? sila truskan mmbaca.. Cerita pengalaman pembedahan hidung aku ni berlaku masa umur aku 2 tahun.. So hgpa boleh bayangkan yg aku masih kecik n hidong dok meleleh hinguih g n baju aku ada gambaq teletubies... B-to the-W (btw)  cerita ni mak aku yang cerita..Aku baru dua taun kot, mana la nak ingat menatang pa..

Emoticon
Menurut ibuku serta jiran2 dan kakak2 ku serta abang aku..


Pada satu hari  ni, aku dok main panjat2 tingkap bilik mak aku..Besalah budak2 bila nmpak bnda yg mncabar, trus rasa tercabar nak buat.. masa tu aku ditemani kakak aku sorang ni..kak ika.. Pastu dalam dok panjat2 tiba2 kakak aku menghulurkan seketul bijik saga... kepada yang tatau biji saga tu cmna sila kelik tangni. Dia amek  satu n bagi kat aku ada satu.. Pastu, dengan xsemena-mena kak ika pun buh biji saga tu dalam hidung dia.. Pastu dia keluaqkan balik... Silap besaq la dia buat tu depan aku..time tu plak tgah dok budak2 lg..bukan tau apa, kerja nak tiru jaa..so aku pun tiru lah dia.. aku pun buh la biji saga tu dalam hidung aku.. Yg malangnya, aku xreti nak keluarkan balik bijik tu...



  • kak ika : Mie, kuarkan la bijik saga tu...jangan la sedut dia masuk...
  • aku       :errrr..errr ( *blurr2  n dok tarik nafas dalam2 lantas mnarik masuk lagi bijik saga tu                  kedalam)



Bila dah xboleh nak kuarkan dah, kak aku pun p panggil mak aku..mak panic dan cuak sebab takut2 anak dia xbley bernafas.. Dia pun panggil kawan2 dia tolong potong cili n bawang depan aku dengan harapan aku akan bersin n bijik saga tu akan keluar..tapi xmenjadi pun,depa yg dok bersin n siap nangis2 lagi..muehehhe..aku rilex jaaa..haha...bila semua cara dah  macam xjalan, mak aku pun bawak aku g sepital...n doktor tu pun bedah lah hidung aku..Begitulah cerita pembedah hidung aku yg pertama ( xda yg kedua pun ) . Bnda ni semua diceritakan balik oleh mak aku masa aku dah besaq sikit.. hehe..

oklah itu saja..selamat malam...
tingkatkan prestasi,kurangkan kolestrol
assalamualaikum


hidung ni lah yg kena bedah dulu tu..
 

Kimi Jamai | Building Me. Copyright © 2008-2014 | Powered by Blogger