Pengalaman: Kali Pertama aku pegang.....

By Kimi Jamai - June 18, 2012

Assalamualaikum teman2 sekalian...
 dengaq tajuk macam len macam ja kan? kali pertama aku pegang apa? haha..xpegang bnda2 pelik aih...malam ni aku nak kongsikan kat kedai kopi aku ni cerita tentang pengalaman aku pegang micropon atas pentas depan org ramai.. Aku ni mmg suka nyanyi walaupun suara tu xsedap langsung... kalau lawan ngan mawi tu , mmg kompom2 la aku kalah tipis..haha..(nak berlagak jugak!)... Bab minat n hobi ni payah sikit nak terang... ada org minat gelak, ada org minat usik org , ada org minat menulis n aku minat menyanyi...mmg dari kecik g aku suka nyanyi...kluaq2 dari perut mak aku pun aku dah menangis dalam melody lagu isabella.. haha...( gebang2! ) pokoknya, nak habaq kata aku mmg minat nyanyi gila2 la...lagu nasyid ka, lagu irama melayu ka, lagu rock ka, lagu jiwa lagu cinta ka, suma lagu aku nyanyi... bak kata pepatah org putih " all me hentam ja"..  Dalam sejarah hidup aku, ada satu kisah pasal nyanyi2 yg aku rasa sangat syiok untuk dikenang.. kisah first time aku nyanyi atas pentas...


Masa tu aku still tadika lagi... kecik g..comei g..jerawat pun xdak g.. suara pun macam justine bibiaq g..haha... tuptaptuptap..aku terpilih untuk masuk satu persembahan nasyid bersempena dengan majis anugerah cemerlang TADIKA Kemas Kem Batu 10 Kuantan... mula2 aku jadi penyanyi latar ja..dok kat belakang ja pun.. kalau xingat lirik pun mmg orang lain xkan detect...so aku dengan malasnya telah nekad untuk xnak hafal lirik lagu nasyid yg kami akan persembahkan tu.. dua lagu plak tu..  aku bebai sikit sebab ckgu xbg aku dok depan...dia buh aku kat blah2 belakang.. So aku pun menunjukkan kebebalan aku dengan tidak mahu menghafal lirik lagu tu...masa praktis, aku miming ja..muehehe.. (nakai dak aku dulu? )


Hari berganti hari ( wuwuw..cewwah!) tibalah hari anugerah cemerlang tu...mula2 semuanya berjalan lancar...Until........ cikgu  datang kat aku n said...


"Si Pulan xboleh nyanyi sebab sakit...mak dia xbg dia nyanyi.... Bley x kimi yg jadi penyanyi utama? "

kalau hgpa jadik aku, apa hgpa nak jawab? lirik xhapai....emosi pun xready...most probably hgpa akan tolak la kan? tapi aku ni gatai sangat nak femes...so, aku pun cakap kat ckgu "bring it on! " hehe...Tapi aku cakap la kat ckgu aku yg aku xhapai lirik lagu...ckgu kata xpa, nnt ckgu dok belakang tirai, ckgu tolong sikit2..haha..ckgu tatau yg aku mmg xhapai truih lirik lagu tu...ingat pun ciput2 ja...muehehe..trolling sat...


Bila sampai turn kami buat persembahan mulalah kecut perut... Naik atas pentas , getaq habeh lutut2.. aku nampak ckgu dok kat tepi tirai.. hehe...pstu persembahan pun start.... masa dok nyanyi tu aku boleh    p tanya ckgu aku, apa lirik seterusnya..n seterusnya n seterusnya sampailah habeh lagu...aku xtengok pun penonton..tirai yg ckgu dok menyorok tu mmg dekatla dengan tmpat aku berdiri, so mmg clear la aku dengaq sora ckgu bg hint..




Penonton suma gelak abeh tengok telatah aku kat atas pentas tu..haha...ckgu pun muka redha jaaa....muka mak aku plak merah padam time tu...kah3..yg penting suma org terhibur... n itulah pengalaman pertama aku buat persembahan depan org ramai...itu sajalah for tonite..aku nak tutup kedai dah...

tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol na..
assalamualaikum...

  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D