Sembang2: Depa Kata kat Aku....

By Kimi Jamai - June 12, 2012

EmoticonEmoticon
Assalamualaikum pembaca readers yg membaca reading ini this entry (pening x? saja usik hgpa) :P ..
malam ni hgpa suma dikehendaki untuk membaca entry aku dengan sekuat hati kuat...xmo baca dalam hati dah..malam ni mau baca bg satu kampung dengaq..hoho..boleh x boleh??  APA??
Emoticon
XBOLEH??


Baguih!..mmg xpatut wal xperlu pun nak baca entry ni kuat2..hehe.. pernah x hgpa berada in a situation where kata2 seseorang manusia makes u stop doing something for a while n think about what that person cakap n then hgpa jadikan kata2 tu sebagai satu pegangan yg berguna dalam hid up hgpa.. pernah kah?


AKU PERNAH..
bukan setakat pernah tapi sangat manyiak lorhh


malam ni aku nak kongsikan dengan hgpa2 suma....hgpa nak tau dak?? ok jom find out kata2 tersebut...


"kalu hg dah xtahan, buang ja angin tu walaupun dalam lift..pastu buat2 dontknow la"


" makan epal tu slow la weh..kang tercekik baru tau"


"woi!!"

.
.
.
.
.
.
.
Emoticon

hohohoh...msti hgpa tertanya2 apa bnda yg aku merapurepek ni kan? yg td tu aku saja ja kacau hgpa..kah3..mmg best btoi kacau hgpa malam ni..hehe..ok2 lets be serius ok? kali ni aku x tipu dah k?percayalah naaaaaaa....baca la sampai habes ok?  jom find out kata2 kawan2 aku yg dah sedikit sebanyak mengubah sedikit sebanyak pandangan n angle2 pespektif hidup aku.. :D kata2 yg aku nak tulis ni mungkin dah dimodified sikit tapi they bring the same meanings la noh.. :D

Emoticon
"kalau hg x bgun pagi td tu jangan la salahkan roomate hg sebb  xkejut hg, tp salahkan diri sendiri sebab x alert ngan bunyik jam loceng tuuu.."

  • Aku rasa tersentuh dengan kata2 yg dilontarkan oleh kawan aku ni sebab kata2 ni dah ubah pandangan aku terhadap tanggungjawab terhadap diri sendiri...sejak tu, aku dah ubah mind set aku iaitu papepun yg terjadi, aku bertanggungjawab keatas apa saja kesilapan yg aku buat..jgn salahkan org lain tapi cuba muhasabah diri sendiri.. (tapi papepun aku tetap manusia yg kadang2 terlupa dengan prinsip ni.. biasalah, manusia..)


Emoticon

" jangan benci org lain..sebab kalau hg benci sorang kawan hg, akan ada sepuluh org lagi kawan hg yg akan bnci hg.."


  • Kata2 ni pun kawan aku jugak yg cakap...lepas dengaq kata2 ni aku trus set kat dalam kepala hotak aku ni supaya elakkan mmbnci org lain barulah hidup kita bahagia n hepi n seronok.. tapi sebagai manusia, mmg ada jugak lah org yg aku xberapa nak suka...tapi aku xbnci org tu, aku just xsuka cara org tu treat org lain..itu saja.. xbnci pung... 


Emoticon
"bila kita berdiri kat depan n jadi org yg bercakap, kita kena rilex sebab kita yg kawal situasi..kalau kita pun gelabah habes suma org pun akan gelabah"


  • kata2 ni kawan aku kat PLKN yg cakap kat aku...masalahnya kan, kan, kan, aku ni mmg jenis gelabah tahap gobain la bila dok berdiri kat depan n talk...mmg dia jadi sendiri..walaubagaimanakahpun, kata2 nilah yg sedikit sebanyak mmbantu untuk aku jadi rilex ckit kat  depan org ramai..



aku rasa tu sajalah kot sedikit sebanyak yg aku nak share ngan hgpa malam ni..sebenaqnya ada banyak lagi kata2 kawan2 aku yg aku nak tulis tapi bola dah start la...MAlaysIA lawan Singapoura...xsabaq nak tgok ni...muka dah cat kaler merah putih biru kuning ni..kah3.... aku harap kata2 kawan aku td tu sedikit sebanyak make hgpa suma berpikiaq sejenak n make an anjakan paradigma dalam menghadapi yidup yini yokey? thats all for tonight...


 tingkatkan prestasi, kurangkan kopi
assalamualaikum
Emoticon



aku buh gamaq ni sebab gamaq ni lawa jaa..hoho..





  • Share:

You Might Also Like

5 Org Buat Aku Senyum

  1. kata kata terakhir tu aku bt pegangan time nak bentangkan sesuatu depan kelas :)

    ReplyDelete
  2. haam baguslah begitu. positif lah terhadap semua pandangan org lain :) mind set tu penting :)

    ReplyDelete
  3. yep.. hehe.. yg pnting kita tgok diri kita dulu cmna kan? :D

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D