Tips: Cara Nak Buat Ratu Hepi..

Emoticon
Assalamualaikum n gud aftertenfiftynine suma.. 
sapa sayang mak? semua orang sayang mak kan? sapa sayang ayah? suma sayang ayah kan?  sapa yg xsayang mak ayah kan? mak dah susah payah mengandungkan kita n ayah dah berpenat lelah cari nafkah, so sama2lah kita cuba bg yg trbaik untuk tunjukkan yg kita sayang kat mak ayah.. 

Mak abah dah banyak berkorban kat kita suma kan? ( ada yg dah start meleleh ayaq mata ka?) hehe...hgpa tau dak kenapa kita senang sangat rasa nak nanges bila ustaz dok bagi ceramah pasai mak ayah? sebabnya ialah mak ayah tu tersangatlah rapat ngan jiwa kita... bila seseorang bercakap pasal mak ayah, org tu secara indirectly sedang menyentuh mata hati kita n mata hati kita pun hantaq meseg kat mata betoi

"weh mata btoi, aku dah xbley tahan dah ni..rasa nak banjir dah ni..ang nanges sekarang noh.."

pastu mata kita hat yg dua ketoi ni pun mulalah kuaqkan ayaq mata mencurah2 ke ladang gandum macam coco krunch..hehe..itulah ibaratnya..saja wat teruk sikit..muehehe.. Jadi smpena cuti yg tgah dok panjang ni aku nak guna stiap masa yg ada nak to make mak aku hepi n kalau bley biaq dia gelak skali...aku nak buat lawak bg dia gelak n bila dia gelak harap2nya dia akan hepi ... So macam2 cara lah yg aku cuba dok wat..n mula2 dia mcm " awat ngan anak aku sorang ni?"  tapi lama2 dia dah mula dok gelak dah.. Bila aku dapat wat mak hepi mcm tu hati aku rasa syiokk sangat...hgpa suma patut try jugak wat bnda yg sama..biaqlah nampak mcm xbrapa pandai ja kita wat lawak tu, yang penting Mak kita tertawa keriangan( ceewwaah!)  nak cadangan dari aku? Ok jemputlah datang untuk dengar Speech aku kat Dewan kenangan SP pada 23 haribulan Jun ni.. ( tipu dosa..tipu dosa..) ok fine..td tu tipu ja..haha..meh aku bagi suggestion sikit lawak2 yg  aku dok wat kat mak aku...

  • tiru gaya johan cakap cina yg terabuq tatabahasa tu..yg ni mmg kompom2 menjadi..kalau aku buat yg ni mmg mak akan gelak.. 
  • exaggerate things( tataula eja btoi ka dak)..maksudnya, bnda xda pa tp kita wat over ..yg ni kadang2 jadi kadang2 dak..
  • tiru cakap mcm mamu penang...hehe..
  • wat muka2 yang kelakar..yg ni plak bergantung pada keadaan n time..kalau btoi timingnya dia akan gelak n kalau dak mmg makan polompang la ekau2 sekalian..
  • Buat joget2 korea yg over2....yg ni pun selalu jadik gak..
  • menyanyi gaya anuar zain tapi lagi over..hehe..
 ok2, itu saja kot lawak2 yg aku dok wat kat mak aku..kalau hgpa ada cara lain yg hgpa tau bley wat mak hgpa tertawa tu hgpa buat lah noh kat depa.. masa depa dok ada ni lah kita nak menghiburkan hati depa..nnt depa dah dak xda nak wat kat sapa? kan? so gunakan masa yg ada sebaiknya k.. :D 

 Emoticon
"selain daripada kita jadi insan yang berjaya untuk gembirakan mereka, apa salahnya kita jadi insan yg kelakar untuk mencuit hati mereka lantas menggembirakan mereka.."


tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol..
Assalamualaikum..
Emoticon


cerita peveret mak aku ni..

 

Kimi Jamai | Building Me. Copyright © 2008-2014 | Powered by Blogger