Sembang2: Peraturan Pelik tapi Benar


SmileyAssalamualaikum dan selamat bersuka suki bersama family...
 Dalam kita dok bersuka hati tu harap2 jangan kita lupa to doakan kesejahteraan saudara2 kita yg dok merana kat timur tengah sana noh...Syiria dengan masalah puak Syiah pelampau depa..Palestine dengan krisis Israel depa..Iraq dengan pergolakan depa..kita sama2 doa yg depa suma akan diberikan nikmat kemerdekaan dan kebebasan semula noh.. harap2 malaysia akan kekal aman sejahtera sampai bila bila bila rinduu (dush!)... Emoticon


sebenaqnya aku nak kongsi dengan hgpa satu benda yg aku rasa menarik la..tatau la plak hgpa nak rasa cmna..nak tau dak bnda apa? nak dak? rahsia laaa.... ( padahai baca tajuk pun dah tau)..hehe..aku nak tules beberapa peraturan yg diguna pakai kat negara len yg aku rasa agak aneh binti plik..  berminat x nak baca?  sapa yg baca sampai abeh, aku akan bg satu adiah misteri ( despratenyaaa aku ni!)



Ok, jom kita sama2 baca n amek tau pasai peraturan2 yg plik ni...

1. Kat Oklahoma USA, kita boleh kena tangkap kalau buat muka hodoh kat anjing atau pun dok menganjing si anjing-anjing kat sanaEmoticon.( tudia aihhh)



2.kat switzerland, laki2 dilarang kencing berdiri lepas pukul 10 malam..( what the fissh?Smiley )


3.kat England, rakyat depa dilarang mati dalam bangunan Parliment..( Smileygila ka apa?)


4.kat Burma, penduduk depa boleh kena tangkap kalau access internet..( "goodbye FB"say penduduk burma.)


5.kat Thailand, kita dikira salah kalau keluar rumah xpakai spender..( Smileyni dah len mcm ja)


6.Kat moscow, Russia..kalau kita bawak kereta kotoq boleh kena saman 100USD...(amekau!)


7.kat Itally, kita xboleh bagi makan kat burung merpati...sbb burung merpati ialah sumber pencemaran kat sana.. Emoticon


8.kat Vietnam kita sebenaqnya xboleh blogging.. (alamak! kalau dok kat vietnam ni, kita dah kira buat jenayah ni)


9.kat Bangladesh, budak2 yg berumur 15 tahun keatas boleh masuk penjara kalau kantoi meniru..


10.Kat Florida USA,  salah untuk kita kentut dalam public selepas pukul 6 petang..Smiley



oklah..itu sajalah peraturan2 plik yg aku rasa mmg plik sungguh la..plik kan?  nasib bek la Malaysia ni xda peraturan2 yg plik2 mcm negara2 tu suma...so sama2 bersyukur la noh..kalau kat malaysia xbley nak blogging jenuh laa..kan?

itu saja for tonite,  Assalamualaikum..

ikutlah peraturan yg ada ni yer.. :D

 

Kimi Jamai | Building Me. Copyright © 2008-2014 | Powered by Blogger