Pengalaman: Jatuh Hati Di SMK BoNGOR

By Kimi Jamai - May 27, 2012

Assalamualaikum dan selamat hari ahad semua...Smiley
Baru2 ni aku g jadi Fasilitator untuk satu kem ni.. kem tu nama dia Selangkah Ke Menara Gading.. dengaq nama macam boring kan? mula2 masa depa ajak aku join kem ni pun aku pikiaq cmtu gak. dalam ati aku " tudia aih..lamenya nama kem ni..msti penuh ngan ceramah pasal U ja.." tp bila aku dah jadi ahli keluarga kem ni barulah aku nmpak ke mana arah tuju kem ni..

Smiley
pengarah kem ni mmber aku  masa sekolah menengah bakar arang dulu..fasi2 untuk kem ni pun kebanyakkannya kawan2 lama aku kat bakar arang dulu.. kem ni dah macam mini reunion kami jaa..haha..So basically dalam entry kali ni aku akan cerita pasai perjalanan kem ni la..kalau nak truskan mmbaca sila jerit "WEEEHOO!" ok dah? xdengar pun..kuat sikit!


WEEEHOOOOOO!!
Smiley




ok2..dengar2..(hgpa bukan jerit pun kan?) hoho.. Masa dok planning Kem ni kan mcm2 konflik n cornflakes yg timbul..ada yg x puas ati ngan dia tu..dia ni..ada yg nak tarik diri (yes, im talking about u..haha) duet xcukup..sponsor xda la..n mcm2 lagi...tp finally, suma nya alhamdulillah berjalan lancar..

jom kita ke adventura di SMK Bonggor..
Smiley
Hari first:

kami bertolak dari sp ke SMK Bongor pukui 12 cmtula..pastu sampai kat sekolah tu aku trpukau dengan view dia..cntik gila sekolah tu..atas bukit..terlintas dalam ati "nnt nak antar anak2 aku kat sekolah ni la" haha...gatai bak ang!. pastu kami punggah barang suma bawak masuk bilik gerakan n bilik tidur kami.. aku bawak gitar aku, pastu masa aku dok angkat gitar tu aku dengar la budak2 ni dok ngumpat aku dari belakang..

"bajet yuna ja mamat ni"

"ni abg najwa latiff ka,?? bajet!"

"wat smart boleh"

tu suma antara kata2 depa lah.aku buat dekk ja..


lepas tu dengar briefing cikgu Kamal..n then start sesi pendaftaran n sesi ice breaking..depa kena buat kumpulan n then buat bendera , logo, nama dan lain2 la..selesai ja bnda tu suma, depa g solat asar..lupa nak gtau, aku dilantik jadi Biro ibadah..so aku lah yg kena uruskan hal2 kat surau..

"sapa yg xreti azan?? cuba angkat tanganSmiley " kata aku.
.
"krik..kriikkk...kriikk *xda sorang pun angkat tangan..

"ok, so suma reti azan la? "kata aku lagi..

"errrr...err.."  jawab depa..

"sapa yg xreti baca Al-fatihah? angkat tanganSmiley" tanya aku.

"kriikkk..kriiikk *xda sorang pun angkat tangan"

"so, suma reti la? " aku kata..


lepas tu aku pun pilih sorang bdak ni untuk azan n sorang lagi untuk jd imam..mcmtulah untuk waktu2 solat yg selanjutnya..

selesai solat depa g dewan untuk nyanyi lagu tema kem..Gemuruh faizaltahir.

pastu ada riadah..malamnya plak depa kena ceramah oleh usTaz Hadi dari UiTM Merbok..best gila ceramah dia..dia buat budak2 tu nanges macam baby baru lahir ja ( hiperbola).. lepas abes ceramah ada aktiviti burung hantu..activity ni mmg lawak la..

masa aktivity burung hantu tu, mcm2 bunyi keluar..ada yg istighfar, ada yg mengucap, ada yg jerit2, laki pompuan sama ja..Long story short, sepanjang kem ni, suma students2 yg join kem ni sangat seronok n hepi n gembiraSmiley..mmg trpancar kat muka depa..n depa pun cakap depa suka kem ni..

aku percaya, banyak ilmu  pengalaman  n pengajaran yg budak2 tu dapat daripada kem ni..samalah jugak dengan aku..


oklah itu sajalah yg aku nak kongsikan, kalau nak cerita sampai semua aktivity untuk 3 hari tu mmg penatla hgpa nak baca kan?  so ini ajalah yg aku mmpu crita..

ok assalamualaikum.. 

Yb and aiman

amer

fadzul

abg2 n kakak fasi

ceramah pasal u

pengarah projek

LDK

cikkkaaaboom!!

explorace.. :D








  • Share:

You Might Also Like

2 Org Buat Aku Senyum

  1. bestnya .. rugi tak join .. huhu

    ReplyDelete
  2. like <3 kenangan indah bersama kalian semua... terima kasih ,, hope kekal kawan sampai bila2 :)

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D