Pengalaman:Gagal Medsi...Gagal ker?

By Kimi Jamai - May 20, 2012

Assalamualaikum dear readers sekalianSmiley
..dah lama dah xupdate blog ni ( lama? its been days only) ..ada yg rindu kat aku x? who am i kiding? mstila ada kan? mstila suma rindu btoi x? (pfft! =.=") haha..jgnla panass..melawak sikit jaa.. :) arini aku nak tulis dengan penuh emosi dan kesedihan..so kalu boleh time hgpa dok baca ni, hgpa play la lagu sedih as background music Smiley kalau nak lagu Beribu sesalan pun ok gak.. :P..


Baru-baru ni result Test Medsi keluar, n aku xdapat nak sambung ke peringkat Interview Smiley.. :( situasi masa tu adalah seperti berikut :





1.masa mula2 nak cek tu hepi jaa..sbb dok yakin kata boleh luulus ujian medsi tuu..taip pun dengan penuh kecerian..


2.Bila dapat tau ja XLULUS medsi.. hati ni mcm POOOFF!! meletup....





3.pastu ada mmber2 gtau kata ada masalah teknikal dekat sistem kerajaan tu..so bley try cek untuk kali kedua..n pakat2 dok heboh yg peluang masih ada...so hati pun berbunga balik n harapan pun mekar balik.. (cewwwaH!)




4. Cek untuk kali ni, pun xlepas jugak.so terkejut skali lg... 



5.pastu sesi bersedih-sedihan selama beberapa saat..(gambar kat bawah ni over sikit) aku x nangis pun cmtuu..)



6.last2 aku redha jugak yg aku ni dah ditakdirkan untuk penuhi bidang lain atau Allah nak aku trus  usaha lebih sikit untuk cari  peluang nak sambung tesl sbb usaha aku masa kat uitm dulu ciput ngat...


tapi papepun aku tetap optimist n aku percaya yang suma ni bukan satu kegagalan tapi permulaan untuk satu kejayaan yg lebih besar n lebih bermakna...
ok
itu saja..
Assalamualaikum suma.. Smiley

  • Share:

You Might Also Like

5 Org Buat Aku Senyum

  1. Replies
    1. medulla, medsi tu test yg budak2 pendidikan kena amek.. kalau lepas baru bley sambung degree..

      Delete
  2. yang dapat interview tu x semestinya lepas sambung ijazah pendidikan.. pengambilan terlalu sedikit.. sabau la ye

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D