Pengalaman : Bengkok yg Mengada+Manja.

By Kimi Jamai - February 01, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Kalau hgpa ada baca kisah2 aku sebelum ni msti hgpa tau yg aku ada sekoq kucing ni, nama dia Bengkok.. Bengkok ni sebenaqnya kucing jiran kami.. Tapi masa dia kecik2 dulu, mak dia selalu melepak kat rumah aku.. So, sebab dia dah terbiasa ikut mak dia mai lepak sini, n sebab mak dia dah pesan kat dia "meow, meooww meoww miaaau" yg bermaksud " Bengkok, nnt hg dah besaq, time mak dah xda, hg tolong la tgok2kan rumah ni yer.. bagi depa hepi tgok telatah hg" , sekarang dia dah jadi imigrant tetap kat rumah aku ni.. haha.. Mak aku pun dah sayang gila kat dia.. Layan mcm anak sendiri.. Seronok tgok dia dok buat manja kat mak.. Tapi dengan aku dia juai mahai sikit..haha..

duduk atas tudung saji.. Minum pun nak kena mak suapkan.. melampau.. haha..



Mak aku selain daripada suri rumah, ada la terima tempahan menjahit sikit2 daripada orang2 taman aku ni.. Sejak kami pakat2 p belajaq jauh2 ni, bengkok la yang banyak dok teman mak.. Dia suka ikut mak.. Mak p bilik dia ikut, mak p bilik ayaq dia tunggu kat luaq, mak p amek surat posmen dia pun nak tengok kot2 ada girlpren dia hantaq surat.. Dia dah macam digimon hgpa tau dak.. haha... Mak menjahit pun dia akan teman.. Dia akan duduk sebelah mesin jahit mak, pastu dia jilat2 badan dia.. Xpercaya?


Tgok la dia dok buat manja dengan mak.. haha..


Seriusly aku xtipu hgpa.. Dia mmg sangat sayangkan mak.. hehe.. Tapi bila dia dok kencing merata, kena belasah jugak dengan mak.. haha.. Nak tergelak bila tgok gelagat dia.. Hilang abeh tension2.. Dulu aku pernah tunjuk gambaq2 dia tidoq.. Ni aku nak tunjuk balik... Hgpa tgok la noh..








Tidoq terkangkang mengalahkan orang.. Haha.. Papepun, kami sekeluarga sangatlah seronok dengan kehadiran Si Bengkok ni.. Ehh, jap. nak tau dak kenapa mak aku namakan dia bengkok? First sebab ekoq dia ada bengkok sikit kat hujung tu.. Second, sebab bila dia jalan badan dia akan bengkok sikit.. haha... Tu lah cerita tentang Si Bengkok aku tuu.. Hgpa ada kucing dak? Mai la habaq kat aku kucing hgpa nama apa?  Tu saja kot for now.. 


Tingkatkan prestasi, Kurangkan kolestrol
Assalamualaikum.

*******************
Jemput Komen n Habaq Mai Nama Kucing Hgpa..

  • Share:

You Might Also Like

29 Org Buat Aku Senyum

  1. kucing manjanya... bengkok namanya.. sy pun ada cerita si kembang ngn mike :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. nnt cakap hi kat si kembang ngan mike yer.. :)

      Delete
  2. mengada2 kucing tu.. hehehe tapi suka dengan kucing mcm ni, sgt2lah manja.. kan kan kan?? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah.. tp dia nak manja tu dia pilih org.. haha.. dia manja ngan mak ja..

      Delete
  3. hoho..alyn pun ada kucing jgak kat rumah ni..checheh nama dia , gelagat pun lebih kurang si Bengkok Kimi..adik bawak balik dari sekolah, kesian katanya dok meow2 kat kawasan skolah..last2 dia ambik bwak balik..sampai sekarang dah besar panjang..LOL..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh.. teringin nak tgok gambaq si chehceh tu.. nnt tunjuk yer alyn.. :)

      Delete
  4. nama kucing nisa UBI,sebab dia suka makan ubi rebus..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tudia... dia makan Ubi? wah, uniknya.. haha.. :D

      Delete
  5. kahkah, tengok gelagat beliau, kemain manja nakal

    ReplyDelete
  6. Satu gambar je nampak ekor, so tak bape pasan la bengkoknya tu. Hahaha! Best gak nama dea bengkok. Bengkok nampak cam kuceng biasa. Tapi nampak comel gila & bersih gila! Mesti korang jaga dea betul2 kannn?

    Aku takde bela kuceng :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. ekor dia mmg ada bengkok sikit mcm kayu golf.. Dia mmg selalu jilat badan dia, tu yg bersih tu.. hoho.

      Delete
  7. dulu pernah ada kucing kalau tak salah masa darjah 3 , tapi bila darjah 4 kena buang dgn abah . huhuk , rindu kat dia . nama dia Tuti . comel sangat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaa.. awat dia kena buang? dia kencing merata ka? xpa2, nnt hg bela len k.. :D

      Delete
  8. Kucing aku nama dia juli. Aku panggil bubu. Kalau malas sangat panggil woi je. Nanti terkedek2 dia datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... banyak sunggoh nama kucing hg.. kucing msti jenis rock.. panggil woi pun dia mai.. haha.. :)

      Delete
  9. kucing aq nma tembam,milah,oyen,putih..dlu byk smpai 10 ekoq.la ni byk yg dh mati..huhuhuhu :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyaknya kucing umi... Xpa umi, nnt umi bela lain k.. :)

      Delete
  10. sama je perangai kucing kimi dengan kucing shida yang sekor kat rumah ni . dia sekor je dapat layanan VIP . 8 ekor yang lain biasa biasa je . nak senarai nama , banyak la pulak . hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. banyaknya kucing shida... Meh nak kenai sekoq2..

      Delete
    2. haha . yang dapat layanan VIP tu Thor . 7 ekor tu namanya : Popok , Kuning , Atam , Buruk Rupa , Putih , Uban , Kecik .
      sekor lagi takde nama . hahaha

      Delete
    3. woooww.. banyak btoi.. haha.. awat sekoq tu nama dia buruk? kesian kat dia.. haha

      Delete
    4. sebab muka dia buruk . macam macam kaler ada kat muka dia . haha kadang kadang kesian jugak

      Delete
  11. Aku tadak kucing. Tak bela kucing. Tp sayang kucing. haha

    Nak pegang pun tak berani. Mcm mana la aku nak bela. Btw, syok gak tgk org bela kucing. Teringin nak ada gak satu. Boleh buat boyfriend tegar . haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hg try la p cari kat pasar tani nu sekoq.. seronok sebenarnya bela kucing ni.. :)

      Delete
  12. bengkok??!

    kucing aku kat kolej (ok,bukan kucing aku..kucing angkat ja) dulu pon nama bengkok jugak!!haha

    memang kucg ni natang yg mhiburkan (amboih,,ayat...)kat umah aku,,kucing2 la jd penyeri keluarga..(selain aku..haha :p)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh.. nama bengkok jugak? mmg geng la kita! XD

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D