Pengalaman: First Day Second Sem.

By Kimi Jamai - February 18, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Hehe.. Aritu aku cakap lepas ni dah jarang nak bertenggek kat sini kan? Tapi first day semester kedua pun dah kalut nak merepek kat sini.. Bukan apa, jari ni aku ni dari tadi dok gatai tak tentu hala.. Dah bubuh segala panadol, almetzyokoyoko, n minyak yuyi cap limau, suma dia xmau nak hilang jugak gatai tu.. Rupa-rupanya jari2 aku nak menaip kat sini haa.. Dah mula taip ni trus hilang segala gatai2 kat jari ni..


So, xbanyak yang aku nak kongsikan untuk kali ni, cuma just nak cerita kat hgpa apacer first day untuk second sem aku kat sini.. Harini bermula dengan fail sekali.. Fail? Ya, fail.. Smalam aku sampai malam pukul 10 malam kot kalau xsalah, lepas tu pejabat kolej pun dah tutup la.. So, aku xamek kunci bilik.. N pagi tadi, apa yg fail tu ialalalah aku tertinggai Spek/kacamata/lapisankacadihadapanmata aku kat dalam bilik.. N oleh sebab aku xdak kunci bilik, so aku xbleh nak amekla  Spek/kacamata/lapisankacadihadapanmata aku tu.. So, hari ni aku p ke kelas tanpa spek mata aku..

Muka aku kalau yang normal dengan spek..


Muka aku kalau xda spek mata..


Tadi ada tertidoq sikit dalam kelas.. Kelas Etnik.. tatau la awat aku ngantuk sangat..Padahai tidoq semalam awai jaa.. Masa lecturer tu dok terangkan pasai Course outline apa suma, aku ok lagi.. tapi bila dia start mengajaq Chapter 1, truih meja yang keras tu jadi empuk n lembut.. Maka, terlelap la sekejap.. Sampai la abes kelas.. hehe.. Adik2 kakak2 abang2 pokcik2 tok andak2, jgn tiru macam saya k.. 

Lepas kelas mengantuk tadi tu, Kelas Bahasa Thailand.. Kelas ni menarik, kenapa menarik? sebab td students dalam kelas tu ada cuma ada 5 orang jaa.. haha..




Tapi lecturer tu cakap sepatutnya ada 12 orang..Tapi yang mai arini 5 orang ja.. maybe ramai yang drop ataupun tukaq bahasa lain kot.. Aku rasa bahasa Thai ni macam menarik jaa.. Tapi tataula bila dah belajaq banyak2 nnt rasa cmna plak.. Harapnya ok lah.. Kelas Bahasa Thai tadi sepatutnya abes pukul 4, tapi tadi lecturer tu lepas pukui 2.30.. awai trok tuu.. Balik semayang, makan, tidoq..


So, macam tulah hari pertama aku untuk semester kedua ni...Tu saja kot aku  nak kongsikan kali ni.. Orait, aku tidoq dulu noh..

Assalamualaikum.
***************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

18 Org Buat Aku Senyum

  1. Pernah gak gi kelas tertinggal spek. Fuhh mmg seksa gila la. Rasa pegi kelas tu ngan sia2. Sbb takleh nak nampak apa. Muka lecturer pun nampak samar2 je. Hahaha!

    Eh, apsal dlm kelas Bahasa Thai tu ada 2 lelaki yg pakai baju sama? Uniform ke tu? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg seksa weh.. lepas ni mmg xtinggai dah spek ni... tulah,muka lecturer langsung xnmpak.. kembang jaa.. haha.. Haha.. student berdedikasi kena pakai kemejaa maaa... :P

      Delete
  2. muka tak pakai spek dah macam apek cina dah . haha . jadi sepet terus :D

    ReplyDelete
  3. Seronoknya belajar bahasa Thai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. mmg seronok.. Baru belajaq sikit dah xlarat nak gelak.. :D

      Delete
  4. bahasa Thai ? hahaha lawak kt sini sat . syok ka ?

    ReplyDelete
  5. Ha, lepaih ni boleh cakap Thai ngn aku. Aku nak ambik bahasa cina pulak la sem depan. haha

    Okay, tadak kena mengena :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. elok la tu.. aku cakap thai, hg sembang cina.. dua2 xpaham.. haha

      Delete
  6. kalau tertinggal spec mmg parah . . tak boleh nak fokus langsung . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... bukan stakat xbleh nak fokus.. nak tgok pun susah..

      Delete
  7. uishhh..ade ke dlm class tido..nmpak sgt kerajinan dia ye..( ada spec x de spec muka nerd2 tu ttp ada..hehehe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboih... mengata orang noh.. haha.. nerd sikit jaa.. :P

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D