Sembang2: Masuk Hospital :(

By Kimi Jamai - February 11, 2013

Assalamualaikum..
Salam muhibbah.. Tudia tajuk buat suspen bleh.. Aku xmasuk hospital pun ekcelli.. hehe..Siang tadi, mak aku ajak aku teman dia p melawat kawan dia kat Hospital Sultan Abdul Halim  Sungai Petani.. Kawan mak tu kena penyakit darah tinggi n kencing manis kalau xsilap aku.. Sebelum kena penyakit tu, dia terkena sihir buatan orang..Dia plak mmg jiran sebelang beberapa pintu ja dari rumah aku... So, aku pun setuju la nak ikut mak p melawat jiran kami tu...  

Ramai gila orang kat lobi hospital tadi...

Ni kat tingkat 8..


Seingat aku, last aku p ke Hospital tu is masa kakak aku beranak dulu.. Second last aku p hospital tu, masa aku kat MRSM.. Masa tu aku disyaki terkena H1N1.. Gila cuak time tu.. Tapi alhamdulillah lah, lepas cek2 suma ternyata bukan H1N1.. Time tu lega tatau nak kata.. 



Masa kat dalam hospital tu, aku tengok lah keadaan pesakit2 kat dalam tu..  Rasa simpati  dengan nasib depa.. Kita yang sihat walafiat dok berjoget sini sana, depa kat dalam tu dok terlentang atas katill... Abg aku pernah accident dulu, dia pernah terlentang kat hospital untuk satu tempoh yg lama gila.. N dia kata, terlentang atas katil hospital tu mmg bosan tahap dewa..  n apa yang aku tgok tadi tu mmg sedikit sebanyak bagi aku sedaq yang sangat besar nikmat sihat yang Allah bagi kat kita ni.. X boleh bayang kalau aku sendiri yang berada kat tempat depa..  


Ni bilik apa tatau.. 


Ni mesin apa tatau.. mcm komputer, tapi skrin dia kecik pot ja..


Lepas ni nak kena jaga kesihatan elok2 sikit.. Jaga kesihatan n keselamatan.. Kalau xjaga daripada sekarang takut2 nnt dah tua mcm2 penyakit yang datang... n satu lagi, janganla sia2kan nikmat sihat yang ada ni.. Sementara dok gagah perkasa n sihat walafiat ni, buatlah benda2 yang berpaedah.. Toksah dah la dok p men tikam2 mainan depan kedai apek tu haa ( ni aku habaq kat diri aku sendiri :P



Tu je kot yang aku nak kongsikan.. Just nak sembang2 sikit ngan hgpa.. Ingat tau, manfaatkan nikmat sihat yang ada ni sebaiknya..Takut menyesal plak nnt.. Btw, hgpa pernah dak masuk hospital untuk satu tempoh yg lama? Aku setakat ni, alhamdulillah blum pernah kena tahan kat wad lagi la... Harap2 xkan pernah langsung kena tahan kat wad.. Thats all for now..

Assalamualaikum.
****************
Jemput Komen

  • Share:

You Might Also Like

15 Org Buat Aku Senyum

  1. Sakit, kematian, jemputan kahwin, ziarah saudara haruslah selalu dijadikan amalan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep... kena selalu2 p baru lah kita sentiasa beringat..

      Delete
  2. jiran terkena sihir buatan orang ? uish sakit tak terkata tuu . .

    yea , kita kena hargai nikmat sihat yang ada ni haa . jangan laa baru nak hargai nikmat sihat bila kita dah ditimpa sakit kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih tgok keadaan makcik tu... Yep, hargai semasa ada.. bukan masa dah xda.. :D

      Delete
  3. kakak saya nurse ! saja nak habaq kt ampa semua . hahahaha ^^

    ReplyDelete
  4. igtkan kimi yg skit td..moga jiran ang cpt smbuh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. xla, aku sihat walafiat Alhamdulillah... amin.. :)

      Delete
  5. Hurm...pernah masuk hospital waktu 2011 sebab anemia dan kencing tikus....seminggu kat dalam tu sangat bosan, dah la kena penyakit yang boleh membawa maut...syukur Allah masih panjangkan umur :)

    ReplyDelete
  6. kesihatan sekarang penting untuk masa sekarang dan masa depan..huhu...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep.. btoi tu alyn... kita kena start jaga daripada sekarang nilah.. kalau x nnt dah tua nyesal..

      Delete

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D