Movie Time! : Review Cerita Captain America: Civil War

By Kimi Jamai - April 29, 2016

Assalamualaikum,
Semalam aku xtulis apa2 kat sini.. Adoyai, dah dua hari dah terskip.. Btw, semalam tu aku x tulis ada sebabnya.. Aku plan nak tulis malam semalam, tapi tetiba pulak malam semalam adik aku Iman Syippo (dia ni Youtuber), minta tolong aku jadi cameraman untuk video baru dia..So, xsempat  nak tulis kat sini.. Video Iman Syippo tu dah diupload pun dekat Youtube, boleh la p cari nama Iman Syippo kat youtube sana...

Harini, aku nak tulis sedikit review untuk cerita Captain America:Civil War..Aku pergi tengok cerita ni malam pertama cerita ni keluar.. Panggung x penuh tapi ramai jugaklah orang.. Aku ni bukanlah peminat tegar filem2 Captain America ataupun Avengers, so sebelum tengok cerita ni, aku xdelah letakkan harapan yang tinggi-tinggi untuk cerita ni jadi sangat2 bagus.. Tapi, lepas tengok cerita, MINDBLOWN. So, apa yang mindblowing sangat tu? Haa.. Meh aku share kenapa aku rasa Civil War ni actually cerita superhero Marvel yang paling best setakat ni.





Jalan cerita, ok jalan  cerita untuk Civil War ni agak menarik sebab dia ada banyak sub-plot yang disusun dengan sangat baik.. Plot utama cerita ni, pada pendapat aku adalah, tentang seoarang lelaki Sokovia yang nak hidupkan 4 orang lagi winter soldier macam Bucky (Kawan kepada Captain America). All other sub-plots, revolve around plot utama tu.. Termasuklah plot, Iron-Man bergaduh dengan Captain America yang mana pada mulanya dicetuskan oleh Perjanjian Sokovia. Nak tau apa dia perjanjian Sokovia tu? Korang kena pergi tengok sendiri k.. Hehe.. And satu lagi yang aku suka tentang jalan cerita Civil War ni ialah, ada sedikit twist kat hujung2 cerita..Aku mmg suka cerita yang ada twisted ending.. So, yeah, this one has that.


Character. Character2 dalam cerita ni di tonjolkan dengan jayanya.. Captain America and IronMan masing2 dengan ego masing2.. Hawkeye being sarcastic as he is.. senang cerita, semua character hidup and kita penonton ni akan bagi perhatian dekat semua hero2 dalam cerita tu as if depa semua watak utama dalam tu.. Annddd... Plus point untuk Civil War ni, depa masukkan Spiderman, Antman dengan Black Panther sebagai penambah perasa dalam cerita.. Aku tak tahu orang lain rasa macam mana, tapi aku sampai ke hujung cerita even sampai dah balik nak tidoq masih teringat scene diorang lawan ramai2 dekat airport yang melibatkan Spiderman dengan Antman.. Aku rasa, that is the best part of  the movie la.. In fact, that is the best moment of all Marvel superhero film.. Haha.. Over pulak aku kan..


Secara keseluruhan, filem ni mmg very well done la.. Rasa macam nak p tengok sekali lagi ja.. Seriously guys, this one is very2 good..I would give a 9/10 rating for this movie.. In fact, I believe IMDB and Rotten Tomatoes pun akan bagi rating yang tinggi untuk filem ni.. So, go watch it now! Oklah, sampai sini dulu k.. Jumpa esok!

Review Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil WarReview Cerita Captain America: Civil War



  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D