Pengalaman: Kena Reset Password Twitter?

By Kimi Jamai - October 18, 2013

Assalamualaikum.
Salam muhibbah.. Masuk harini dah 2 minggu lebih rasanya twitter aku xbleh nak bukak.. Walaupun aku xaktif sangat pun dok bertwitter tapi still kalau bleh tu biaqlah ada jugak kan.. At least ada byk connection kat luar sana.. Hehe.. Tapi tulah, 2 minggu yang lepas aku ada try nak bukak twitter aku mcm sebelum2 ni.. Tapi benda ini yang tertempekk kat laptop aku bila aku try nak log in..


Seingat ingat ingat ingat aku, aku mmg xpernah tukar pun password twitter aku ni.. Yep, mmg xpernah tukar rasanya.. Lepas tu, dah dia mintak email tu kan, aku pun bagi la email yg aku gunakan untuk buat twitter ni... Yg tambah lagi satu masalahnya, email twitter ni aku asingkan dari email utama aku, so mmg agak berdekad jugaklah aku dah xbukak email twitter.. Apa yg terjadi kalau kita dah lama x bukak email kitaaaaaa? Pandai! Lupa password la kan.. hahahadoyai.. Aku try lah gunakan password yg mmg aku selalu gunakan tapi xbleh, dia keluar soalan2 peribadi yang aku dah lupa apa aku set dulu.. Keluar soalan, "who is your favourite uncle?".. Aku tulis habis semua nama pakcik2 aku.. Sebelah mak aku n sebelah ayah aku sekali.. Haha.. nampak x ketekunan disitu..  Tapi still xbleh.. 

Pagi ni, lepas bangun subuh aku dah xtido balik dah..Tetiba aku terlintas untuk cuba bukak twitter aku balik dengan harapan, kalau yg berlaku ni adalah masalah algorithm dalaman twitter, it is solved by now. So, aku try. Tapi still xbleh. Then aku try sekali lagi masukkan email twitter aku tu.. n aku try nak log in untuk email twitter aku tu skali lagi walaupun dah tau mmg xbleh *sebb aku mmg dah cuba berkali kali.. Tapii kali nii, eh eh eh! boleh bukak! Legaaaa.



Aku pun reset la everything back. n everything is finally recovered.. Bukanlah nak over-reacting ke apa sebenaqnya, cuma selain daripada fb, byk jugak mmber2 yang aku dok contact guna twitter.. So, bila memikirkan hilang semua tu, rasa xberapa nak syok la kan.. Tapi sekarang dah dapat balik, so Alhamdulillah.. Mesejnya kat sini adalah, record password2 email kita..Tulis kat satu tempat yg kita tau... Jgn dok harap ada dalam kepala jaa.. bila2 ja bleh lupa.. Btoi? haha.. Btw, aku dengaq ramai jugak yg kena reset password mcm aku ni, mmber aku ada sorang kena mcm aku n facebook adik aku pun kena benda yg sama.. Is this happening worldwide? Hopefully sapa yg terkena maslah mcm aku ni, jumpalah penyelesaian masing2 k.. Orait, itu saja untuk kali ni..


Assalamualaikum.
***************
Salam Muhibbah.


  • Share:

You Might Also Like

0 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D