Berita Kopi: Bilik Di UPM Terbakar??

By Kimi Jamai - October 01, 2012



Assalamualaikum..
Salam Muhibbah.. Semalam dalam lebih kurang pukul 8.30 malam, aku keluar ke Sanggar 12, yang terletak kat Kolej 12 la kan.. sebab tu nama dia sanggar 12.. kolej 12 ni plak kolej aku kat UPM ni.. Aku p sanggar tu nak g amek guitar mmber aku.. nak tolong repair2 ckit.. hehe.. Pastu masa aku dah sampai kat sanggar tu, tiba2 aku tengok budak2 perempuan pakat dok kalut turun bawah... macam ada orang minyak dok buat hal kat atas kolej depa.. Aku pun hairan bin pelik bin musykil la... Pastu, tiba2 aku terdengaq ada perempuan jerit, "OMG!! ada bilik terbakooorrr".. lebih kurang cmtula.. Baru aku tau, rupa2nya ada satu bilik kat kolej budak2 pompuan ni terbakaq rupanya... Aku rasa macam xda kena mengena ngan aku pun kan, so aku blah la.. Malas nak amek port.. (SELFISH! SELFISH! JUAL IKAN!).. haha.. bukannya self-fish, tapi aku xnampak api ataupun asap pun, thats why la aku macam malas nak terlibat...



Kalau ada api ngan asap kepul2 kompom la aku naik n selamatkan sebanyak mungkin nyawa2 yang boleh.. haha bajet ja... Pastu masa aku otw nak balik kolej aku bersama-sama ngan guitar mmber aku tu, tiba2 terdengaq bunyi bomba mai... "ninoninoninonino!"...  Muka driver kereta bomba tu mcm kalut gilaa..  Lepas tu aku tatau dah apa jadik... aku dok sibuk ngan guitar tu jaa...  tapi daripada apa yang aku dengaq, xdak nyawa mahupun jiwa yang terkorban ataupun terbakar.. Everything ended dengan baik.. Tapi terbakar terok gak la bilik tu.. masa aku ada kat situ tadi tu still x terbakar terok g.. lepas tu baru terok...



gambar bilik selepas hangus..



So, apa yang jadi punca kebakaran smalam tu sebenaqnya? Ada kawan aku cerita, ada sorang pompuan ni dia bawak rice cooker, pastu tiba2 rice cooker dia ada litar pintas n then kaboom! sambar laptop dan meletup n terbakar la segala yang boleh dibakar..Ada jugak yang kata laptop tuan bilik tu tiba2 meletup n sambar suma benda.. and ada jugak yang kata tuan bilik tu xda laptop pun.. So, punca kejadian masih  blum dapat dipastikan.. Jadinya, pengajarannya disini, kalau ada bawak barang2 elektrik yang jenis2 mcm rice cooker, aircond, peti ais ke kolej, silalah berhati hati dan berhati perut k.. Pastikan sumanya selamat sebelum tinggalkan bilik.. orait? So, thats all yang aku nak kongsikan.. 

Tingkatkan prestasi, kurangkan kolestrol

Asssalamualaikum..

  • Share:

You Might Also Like

5 Org Buat Aku Senyum

Komen jangan tak komen.. Makaseh :D